TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2017-01-24 - Jak najlepiej wykorzystać gorący sezon zakupowy w biurach podróży?

Tuż po świętach Bożego Narodzenia Polacy zaczynają myśleć o następnych wakacjach. Ruch na stronach podróżniczych online wzrasta w pierwszym kwartale roku i utrzymuje się na wysokim poziomie aż do połowy marca.

reklama


Przedstawiamy główne wnioski z raportu Travel Seasonality przygotowanego przez Criteo, analizujÄ…cego transakcje na stronach wiodÄ…cych dostawców usÅ‚ug turystycznych i biur podróży w Polsce w ciÄ…gu ostatnich 14 miesiÄ™cy.

W trakcie pierwszego kwartaÅ‚u zmienia siÄ™ zachowanie użytkowników przeglÄ…dajÄ…cych internetowe oferty. Tuż po Å›wiÄ™tach Bożego Narodzenia internauci masowo porównujÄ… propozycje na stronach podróżniczych i zapeÅ‚niajÄ… koszyki. Na poczÄ…tku stycznia ruch na stronach biur podróży wzrasta o ponad 60% i utrzymuje siÄ™ na wysokim poziomie aż do poÅ‚owy marca. Podczas gdy po Å›wiÄ™tach Bożego Narodzenia oraz na poczÄ…tku nowego roku użytkownicy głównie porównujÄ… oferty i ceny wakacyjnych wyjazdów, od 8 stycznia liczba konwersji wzrasta o 35% w porównaniu do wyników z grudnia. Szczyt sprzedaży zostaje osiÄ…gniÄ™ty w lutym i utrzymuje siÄ™ do poÅ‚owy marca. Od 8 marca ruch na stronach internetowych serwisów podróżniczych zaczyna spadać i wraca do standardowego poziomu.





Najwięcej rezerwacji dokonywanych na przełomie roku dotyczy wyjazdów w jego pierwszej połowie, szczególnie na ferie zimowe. W drugiej kolejności Polacy szukają miejsc na spędzenie weekendu majowego oraz planują wyjazdy w trakcie świąt wielkanocnych. Dość dużą grupę stanowią użytkownicy, którzy już na początku roku myślą o wakacyjnych wyjazdach. Badania wykonane przez Criteo pokazują, że Polacy wybierają oferowane przez biura podróży pakiety, gdy ich wyjazdy trwają co najmniej tydzień. Z kolei przy krótszych urlopach zazwyczaj organizują wyjazdy i wynajem hoteli samodzielnie. Polacy wybierają także dłuższe, trwające minimum siedem dni wakacje od czerwca do sierpnia, a także od października do listopada. Przeciętna przerwa w trakcie pozostałych miesięcy wynosi 3-5 dni.

Rynek turystyczny staje siÄ™ coraz bardziej konkurencyjny i wyprzedza inne branże. Dlatego dobre zrozumienie zachowaÅ„ konsumenckich podczas zakupów wakacyjnych wyjazdów i precyzyjnie zaplanowane kampanie remarketingowe stanowiÄ… klucz do wdrożenia odpowiedniej strategii pozwalajÄ…cej na wyprzedzenie konkurencji - mówi Alexander Gösswein, Managing Director Central Europe w Criteo.

Chociaż w grudniu win rate utrzymuje siÄ™ na stabilnym poziomie, w styczniu zaczyna spadać z powodu rosnÄ…cej konkurencji. Dlatego też dla biur podróży, które chcÄ… najlepiej wykorzystać ten gorÄ…cy okres ważnym jest, aby na poczÄ…tku stycznia zwiÄ™kszyć CPC (cost-per-click) o co najmniej 15%. W trakcie lutego, aż do poczÄ…tku marca reklamodawcy powinni zachować spokój i utrzymywać ustalony poziom CPC. Badania przeprowadzone przez Criteo pokazujÄ…, że tylko klienci, którzy zwiÄ™kszyli poziom CPC sÄ… w stanie utrzymać wysokÄ… win rate i do koÅ„ca sezonu wakacyjnego wyprzedzić konkurencjÄ™.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com