TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Linie lotnicze Malaysia Airlines mają duże problemy i balansują na skraju upadku. Po dwóch głośnych katastrofach na przestrzeni kilku miesięcy (zaginięcie jednego samolotu w marcu 2014 i zestrzelenie drugiego nad Ukrainą w lipcu tegoż roku), znacznie spadły notowania tych linii na świecie.
reklama
Prezes malezyjskiego przewoźnika Christoph Mueller na konferencji prasowej informował, że linie technicznie znajdują się w stanie upadłości.
Według analityków największym problemem przewoźnika jest bardzo mocna konkurencja z którą sobie nie radzi. W regionie funkcjonuje wielu dużych i silnie rozwijających się linii lotniczych. Największe centra pasażerskie i przewoźnicy to indonezyjska Garuda, Singapore Airlines, Thai Airways czy Cathay Pacific.Tylko Thai Airways ma mniejsza flotę od malezyjskiej firmy. Jest jeszcze inna przyczyna słabej kondycji malezyjskiego przewoźnika. Malaysia Airlines w lutym 2013 roku przyłączyła się do sojuszu lotniczego Oneworld. Wielu ekspertów twierdzi, że nie był to przemyślany ruch, W sojuszu od dawna działa Cathay, który tworzy most lotniczy między Europą, a Australią. Silną pozycję w Star Alliance mają Singapore Airlines. Są w nim także linie Thai Airways. Do Sky Teamu należy Garuda.
Warto przypomnieć, że niektóre działania marketingowe prowadzone przez przewoźnika po katastrofach nie były przemyślane. W aktualności Konkurs Malaysia Airlines wzbudził kontrowersje pisaliśmy o jednym z takich pomysłów.
Jak potoczą się dalsze losy Malaysia Airlines? Czy linie lotnicze wyjdą z kryzysu? Na pewno potrzebne są restrykcyjne zmiany. Nieoficjalnie mówi się, że przewoźnik ma w planach sprzedaż części maszyn, m.in. Airbus A380. Jest też scenariusz zakładający likwidację linii i stworzenie w to miejsce nowych.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami