TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2016-09-27 - Czego turyści szukają w internecie?

Polacy sÄ… mobilni - w tym roku aż 30% zapytaÅ„ w wyszukiwarce Google zwiÄ…zanych z turystykÄ… pochodziÅ‚o ze smartfonów. To wzrost o 68% w porównaniu z rokiem ubiegÅ‚ym.

reklama


Internet towarzyszy Polakom na każdym etapie podróży, poczÄ…wszy od inspiracji do zaplanowania wyjazdu, po pomocne wskazówki na miejscu urlopu. Turystyka to także branża, w której Polacy najczęściej robiÄ… zakupy online.

Dzisiejszemu konsumentowi, w podróży od samego poczÄ…tku towarzyszy smartfon. Użytkownicy, zainspirowani do wyszukiwania w danym, kluczowym momencie zwracajÄ… siÄ™ do urzÄ…dzenia, które akurat wtedy, majÄ… pod rÄ™kÄ…. Dzieje siÄ™ tak już kiedy zaczynajÄ… rozmyÅ›lać o wyjeździe, a także planować go, rezerwować bilety i hotele oraz intensywnie korzystać z atrakcji i infrastruktury na miejscu wypoczynku. Warto zwrócić uwagÄ™, że w 2015 r. mobilne wyszukiwanie zwiÄ…zane z podróżami, dynamicznie zyskaÅ‚o na popularnoÅ›ci wÅ›ród polskich użytkowników. Wzrost zapytaÅ„ z poziomu smartfona dotyczÄ…cych turystyki wyniósÅ‚ aż 104% wzglÄ™dem roku poprzedniego.

Kategorie wyszukiwania, w których konsumenci najczęściej posiÅ‚kujÄ… siÄ™ telefonem wskazujÄ…, że mobilność jest już rzeczywiÅ›cie wpisana w caÅ‚y proces podróży. Z poziomu smartfona zorganizowanych wczasów last minute poszukuje 22%, a ciekawych destynacji 23% turystów. Åšrodki transportu, takie jak autobusy czy pociÄ…gi, interesowaÅ‚y 24% mobilnych użytkowników. Warto także zwrócić uwagÄ™, że podróżni intensywnie korzystajÄ… ze smartfonów, również na miejscu wypoczynku. Z ich pomocÄ…, najczęściej dowiadywali siÄ™ o taksówki (49%), pogodÄ™ (32%) i rozrywkÄ™ (26%).

Okazuje siÄ™, że Polacy zaczynajÄ… szukać informacji w internecie już w momencie wyboru destynacji. CzÄ™stymi hasÅ‚ami sÄ… ogólne "gdzie na wakacje?", "gdzie na weekend?", "gdzie na narty?" czy bardziej szczegółowe, jak "co warto zwiedzić w Krakowie?". Wyszukiwarka sÅ‚uży, także za źródÅ‚o informacji o miejscu, do którego siÄ™ udajemy oraz kwestii formalnych zwiÄ…zanych z wyrobieniem wizy lub paszportu. W sieci poszukiwane sÄ… także wskazówki odnoÅ›nie dojazdu, sposobu kupna biletów, czy porównania ich cen, i o tym jak przygotować siÄ™ do podróży. ÅšwiadczÄ… o tym zapytania: "jak wyglÄ…da odprawa na lotnisku?" czy "jak dojechać do Modlina?".

Warto zwrócić uwagÄ™, że i tak już czÄ™ste wyszukiwania zwiÄ…zane z podróżami zaledwie w ciÄ…gu roku zanotowaÅ‚y dynamiczne wzrosty - co drugi polski internauta pyta o kierunek podróży, 22% z nas o hotel w interesujÄ…cym nas miejscu, a 13% o przelot.

Cenną informacją dla przedsiębiorców powinien być fakt, że internauci zaczynają planować urlop już w styczniu. Lato pozostaje cały czas głównym okresem wyjazdowym, jednak to właśnie na początku roku występuje najwięcej zapytań dla "wczasów zorganizowanych", "lotów", "destynacji" czy "krótkich wypadów". To dobra wskazówka przy planowaniu budżetów marketingowych.

Internauci w poszukiwaniu informacji związanych z turystyką koncentrują się głównie na trzech obszarach: nazwie usługi/produktu, marce lub destynacji. Dla Polaków, marka okazuje się najważniejsza w przypadku linii lotniczych (63%). Destynacja określa wybór hotelu (56%) oraz autobusów i pociągów (41%) a nazwa usługi wskazuje wczasy zorganizowane oraz last minute (37%).

Polacy równie chętnie zwiedzają Polskę (48%) jak i obce kraje (52%). W 2015 r., najpopularniejsze były Włochy (9%) i Hiszpania (9%) oraz Niemcy (7%), USA (6%) i Grecja (6%).

Polacy, coraz częściej szukają też słońca i egzotyki. W roku 2015 r. względem roku 2014, zauważalny był wzrost zapytań o podróże na Mauritius (+69%), Kubę (+55%) czy Seszele (48%). Jednocześnie coraz rzadziej wyjeżdżamy do miejsc, w których występują konflikty bądź jest akurat niebezpiecznie. W związku z tym w ubiegłym roku, znaczne spadki zanotowały dotychczas popularne wśród Polaków destynacje, jak Tunezja (-27%), Egipt (-17%) czy Maroko (-7%).


Możesz także pobrać plik: turinfo_20160927_travel_infografika.pdf



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com