TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2009-11-18 - Tajemniczy Klient odwiedził... polskie biura podróży

Rainbow Tours, Neckermann, Scan Holiday czy Sun Club - to polskie biura podróży warte polecenia zdaniem International Service Check, która przeprowadziła badanie jakości obsługi biur podróży działających w Polsce wykonane metodą "tajemniczy klient".

reklama


Na zlecenie tej firmy badawczej anonimowi klienci udali się do 14 biur turystycznych w Polsce (m.in. Almatur, Ecco Holiday, Exim Tours, Neckermann, Orbis, Scan Holiday czy TUI). Na podstawie, zebranych w odwiedzanych biurach informacji, stworzono ranking przetestowanych biur turystycznych. Badanie odbyło się w dniach 4-19 października br.

W ocenie brano pod uwagę wiedzę i uprzejmość pracowników, przekazywanie informacji w sposób przystępny i zachęcający do zakupu. Zwrócono uwagę także na umiejętności w zakresie budowania lojalności, czyli sposób, w jaki klienci zostali zachęceni do powrotu do biura. Warto pamiętać, że zadowolony klient wraca i ponadto poleca biuro swojej rodzinie i znajomym.

Na pierwszym miejscu pod względem obsługi (wiedza o produkcie, umiejętność dopasowania oferty do oczekiwań klienta) znalazł się Rainbow Tours. Ten touroperator uzyskał najwyższy wynik - 91% możliwych do uzyskania punktów. Drugie miejsce należy do Neckermanna z 88,2% przy średniej 76%.

Według tajemniczych wizytatorów najlepiej lojalność klienta potrafi budować Scan Holiday (96%). Drugą pozycję zajął Sun Club z 87%.

Firma International Service Check ma kilkunastoletnie doświadczenie w realizacji badań poziomu obsługi klienta metodą "tajemniczy klient".

Na podstawie wyników tego badanie nie należy jednoznacznie oceniać biura turystycznego, gdyż pojedyncza wizyta tajemniczego klienta nie jest reprezentatywna dla wszystkich placówek danego biura.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com