TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2016-12-02 - Przygotowania branży winiarskiej do okresu świąteczno-noworocznego

W okresie świąteczno-noworocznym sprzedaż napojów alkoholowych znacząco wzrasta, tym samym to szczególny czas dla branży winiarskiej. Cele zakupu to głównie: prezenty i suto zastawione stoły świąteczne.

reklama


Nowe produkty, ciekawe akcje marketingowe, pretekst do rozbudowy brandów. Czwarty kwartał roku ma strategiczne znaczenie dla wielu firm. Członkowie Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa solidnie się do niego przygotowali.

Z perspektywy producenta i oferenta szerokiej gamy alkoholi obserwujemy w czasie świąt Bożego Narodzenia wzrost zainteresowania konsumentów zarówno produktami klasycznie kojarzonymi z okresem świąteczno -noworocznym, czyli winami musującymi, jak i wysokoprocentowymi trunkami - mówi Hanna Hausman, Zastępca Dyrektora ds. Marketingu i Eksportu firmy Henkell&Co.

Okres grudniowo-styczniowy to czas zwiększonej sprzedaży alkoholu, nawet o 30%, w porównaniu z pozostałymi miesiącami.

W tym czasie Polacy chętnie kupują trunki na świąteczny stół i imprezę sylwestrową. Częściej sięgamy po alkohole mocne, zwłaszcza marki premium, które towarzyszą spotkaniom towarzyskim, ale również dobrze sprawdzają się się w roli prezentów - mówi Jacek Jantoń, Prezes Firmy Jantoń.

Z ostatniego badania SW Research wynika, że na Å›wiÄ…teczne prezenty najchÄ™tniej wybieramy wina. KupujÄ…c alkohol na prezent, decydujemy siÄ™ raczej na trunki znanych i prestiżowych marek.

Zmiana modelu życia czÄ™sto przekÅ‚ada siÄ™ na modyfikacjÄ™ sztywnych zasad tradycji stoÅ‚u wigilijnego. Wino jest obecnie tak samo mile widziane, jak wiÄ™kszość tradycyjnych potraw. Podczas powitania Nowego Roku, jak również podczas zabaw karnawaÅ‚owych, znacznie częściej towarzyszÄ… nam obok win musujÄ…cych również  wina spokojne. Osobliwy nastrój Å›wiÄ…t powoduje również, że znacznie częściej konsumenci poszukujÄ… czegoÅ› wyjÄ…tkowego oraz sÄ… skÅ‚onni wydać wiÄ™cej na ten cel. Tym samym jesteÅ›my Å›wiadkami przesuwania siÄ™ preferencji konsumenckich w kierunku segmentu premium - co pozwala z optymizmem patrzeć w nadchodzÄ…cÄ… przyszÅ‚ość - zauważa z kolei Mariusz Glenszczyk, wiceprezes ZarzÄ…du spółki TiM S.A.

W okresie grudniowo-styczniowym konsumenci poszukują produktów, które nie tylko wyśmienicie smakują, ale również rozgrzewają.

Jesienią i zimą chętniej i znacznie częściej sięgamy po rozgrzewające, nieco cięższe trunki - nalewki czy rozmaite rodzaje wina czerwonego, w tym grzanego. Z kolei okres świąteczno-sylwestrowy to czas win musujących, na przykład coraz bardziej popularnego w Polsce proscecco. Dla naszej branży to bardzo gorący okres. Na ten sezon przypada niemal 40% rocznej sprzedaży win musujących - mówi Jerzy Kwaśniewski, Prezes Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com