TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Czy obsługa hotelowa w Polsce odpowiada na żywieniowe potrzeby gości? Jakie produkty cieszą się największą popularnością na śniadaniowym stole? Co doradziliby goście pracownikom hotelowych restauracji?
reklama
Odpowiedzi na te pytania przynosi raport HRS "Dane na talerzu, czyli pierwszy ogólnopolski raport o śniadaniach hotelowych".
Badanie pokazało, że goście hotelowi nie lubią pośpiechu - 59% spędza na śniadaniu od 15 do 30 minut, a co czwarty ankietowany przeznacza na poranny posiłek od 30 minut do godziny. Najczęstszą formą podawania śniadania jest bufet - taki sposób serwowania zadeklarowało 95% hotelarzy.
Najważniejsza jest kawa
Zarówno obsługa, jak i odwiedzający hotele nie mieli problemów ze wskazaniem najważniejszych produktów w menu śniadaniowym - wśród napojów zwyciężyła kawa, natomiast największą popularnością pośród dań cieszą się potrawy z jajek. Pytani o to, jakie produkty najczęściej wybierają na śniadanie, goście oprócz jajek (które wybrało 88% ankietowanych) wskazali także parówki i kiełbaski (58%), sałatki (57%) oraz samodzielnie przyrządzane kanapki (56%).
Trendy wpływają na menu
Badanie wykazało, że hotelarze wychodzą naprzeciw potrzebom gości i dostosowują menu do panujących trendów. Większość badanych przedstawicieli branży potwierdziła, że w oferowanym menu śniadaniowym przewidzieli propozycje dla: dzieci, wegetarian, wegan, osób nietolerujących glutenu lub laktozy. Niemal połowa ankietowanych zadeklarowała obecność produktów odpowiednich dla osób odżywiających się ekologicznie. Jak wynika z badania, oferty dietetyczne w hotelowych bufetach rozwijają się, a korzysta z nich co dziesiąty badany gość. Hotelarze jednak pozostają czujni i w zdecydowanej większości mają możliwość przygotowania śniadania pod indywidualne zamówienie gościa.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami