TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2015-10-08 - Merigo podsumowuje sezon wakacyjny

Na zakończenie sezonu wakacyjnego firma Merigo przedstawiła raport dotyczący rezerwacji hoteli, sprzedanych za pośrednictwem swojego systemu.

reklama


Z rozwiązania oferowanego przez portal korzysta aktualnie ok. 80% biur podróży funkcjonujących na polskim rynku turystycznym. Raport traktuje o rezerwacjach hotelowych, w których zakwaterowanie przypadało pomiędzy majem, a październikiem w destynacjach typowo turystycznych. Zestawienie zostało podzielone na trzy obszary: Polska, Europa i Świat.

W kategorii Polska znalazły się głównie miejscowości górskie oraz nadmorskie. Jak zapewnia Merigo specjalnie dla rozwoju bazy hotelowej w Polsce został powołany dział kontraktacji.

Indeks Kategoria - Polska
1 Gdynia
2 Zakopane
3 Karpacz
4 Toruń
5 Międzyzdroje


W przypadku starego kontynentu w zestawieniu znalazły się wszystkie kraje, do których swoje połączenia oferują tani przewoźnicy, co z pewnością miało znaczenie przy wyborze destynacji. W ramach zastosowania dynamicznego pakietowania, na tych kierunkach można osiągnąć bardzo dobre ceny - nawet w szczycie sezonu - przy zachowaniu wysokiego standardy zakwaterowania.
Indeks Kategoria - Europa
1 Nicea
2 Rzym
3 Buggiba
4 Teneryfa
5 Kreta


Analizując rezerwacje dokonane w dalszych zakątkach świata można stwierdzić, że nowe kontrakty zdobyte przez Merigo w Azji przyniosły oczekiwane efekty, gdyż w zestawieniu w kategorii Świat znalazły się aż 4 kierunki z tego regionu. Jak twierdzą przedstawiciele systemu rezerwacyjnego na kierunek azjatycki przypada 20% wszystkich rezerwacji rozpatrywanych w skali roku.
Indeks Kategoria - Świat
1 Dubai
2 Szanghaj
3 Bursa
4 Singapur
5 Algier


Dedukując powyższe dane można skonkludować, że kierunek obrany przez system rezerwacji Merigo wydaję się być zasadny. Oprócz narzędzia do organizowania podróży służbowych firma podejmuje działania usprawniające proces dynamicznego pakietowania. Owocem niniejszej aktywności jest rozwiązanie technologiczne oferujące 11 produktów, dzięki czemu biura podróży mogą łączyć ze sobą dowolne usługi i tworzyć unikalne pakiety dla swoich klientów. Ci z kolei stają się coraz bardziej wymagający i oczekują od biura, by zostały im zaoferowane wakacje jak najbardziej do nich przystosowane.

Zatem agent może wybrać lotnisko, najbardziej odpowiednie godziny wylotu, hotel o standardzie i wyżywieniu zgodny z oczekiwaniami, a także dodać produkty komplementarne, jak np. wynajem samochodu. Tym sposobem nie ma konieczności trzymania się sztywno określonych zasad w katalogach touroperatorów, a samego klienta można postawić w roli product managera, z którego wytycznych w krótkim czasie powstaną dostosowane do niego wakacje.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com