TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2016-04-12 - Baltona podsumowuje 2015 rok

Grupy Kapitałowa PHZ Baltona, operator sklepów wolnocłowych i punktów gastronomicznych na lotniskach regionalnych w Europie znacząco poprawiła wyniki finansowe w 2015 roku.

reklama


W 2015 roku Grupa Baltona systematycznie zwiększała przychody ze sprzedaży we wszystkich segmentach działalności - travel retail, food & beverage oraz B2B. W ubiegłym roku przychody ze sprzedaży w sklepach ogólnodostępnych i wolnocłowych wzrosły do 264,7 mln PLN wobec 232,0 mln PLN w 2014 roku, natomiast przychody ze sprzedaży w punktach gastronomicznych wyniosły 45,1 mln PLN wobec 34,2 mln PLN w 2014 roku, co oznacza wzrost odpowiednio o 14% r/r w przypadku sklepów ogólnodostępnych i wolnocłowych oraz 32% r/r w przypadku działalności gastronomicznej.

Mimo wygaszenia działalności na lotnisku w Krakowie i reorganizacji działalności na lotnisku w Katowicach Pyrzowicach, w ubiegłym roku Grupa Baltona zanotowała znaczący wzrost sprzedaży w segmencie travel retail, gdzie osiągnięcie dwucyfrowej dynamiki było możliwe dzięki rozwojowi działalności na pozostałych lotniskach w Polsce. Bardzo dobrymi wynikami zaowocował także konsekwentny rozwój wysoko marżowego segmentu food & beverage - w 2015 roku sprzedaż w punktach gastronomicznych prowadzonych w portach lotniczych i na dworcu kolejowym w Krakowie wzrosła o 32% r/r.

"Bardzo dobre wyniki wypracowane w 2015 roku są najlepszym dowodem na to, że konsekwentnie realizowana strategia rozwoju zaczyna przynosić wymierne efekty, a Grupa Baltona jest na dobrej drodze do osiągania systematycznych wzrostów i poprawy wartości spółki. Dzięki optymalizacji działalności operacyjnej i stałemu rozwojowi kluczowych segmentów biznesu udało nam się osiągnąć wysoce satysfakcjonujące wyniki" -mówi Piotr Kazimierski - CEO Baltona S.A. "Z miesiąca na miesiąc obserwujemy wzrost sprzedaży w punktach gastronomicznych zlokalizowanych w portach lotniczych i na dworcu kolejowym w Krakowie. Jest to dla nas szczególny powód do dumy, ponieważ działalność w tym segmencie prowadzimy dopiero od 3 lat. Osiągnięcie dwucyfrowego wzrostu przychodów netto pokazuje, że nasze formaty gastronomiczne - Coffee Corner, Coffee Express, Corner Dog i Travel Chef dobrze wpasowują się w potrzeby konsumentów. Mam nadzieję, że podobnie będzie w przypadku Cavarious - nowego formatu kawiarnianego, który już niedługo uruchamiamy na Lotnisku w Katowicach" - dodaje.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com