TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Dokąd najchętniej podróżowaliśmy podczas tegorocznej Wielkanocy i jak zmieniły się nasze upodobania w porównaniu do zeszłego roku? Metawyszukiwarka Skyscanner zebrała i opracowała dane, które pozwalają porównać najchętniej wybierane przez Polaków kierunki podróży.
reklama
"Wyraźnie widzimy, że liczba Polaków podróżujących na własną rękę i rezerwujących bilety w sieci, z roku na rok wzrasta w coraz szybszym tempie" - mówi Magdalena Greloff, marketing manager w Skyscanner Polska. "Aż 40% wzrost podróżujących w porównaniu do ubiegłego roku pokazuje, że coraz częściej święta stają się dla nas dodatkowymi kilkoma dniami urlopu w ciągu roku, które chętnie wykorzystujemy na podróże - zarówno po Europie, jak i udając się w dalsze zakątki świata i kultury bardziej egzotyczne" - dodaje.
Pod względem zakupionej liczby biletów na pierwszym miejscu znalazły się Włochy - to zdecydowanie kierunek numer jeden wśród europejskich destynacji, jakie Polacy wybierali w tegoroczną Wielkanoc. W stosunku do ubiegłego roku liczba lotów do Włoch wzrosła nieznacznie, około 3%. Największym wzrostem popularności cieszyła się Wielka Brytania, do której udało się o ponad 49% osób więcej niż w 2015 roku, a także Hiszpania, która odnotowała prawie 40 procentowy wzrost.
Co ciekawe, w tegoroczne święta Polacy często wybierali również kierunki bardziej egzotyczne. Wśród nich, najpopularniejsze były kraje Azji: Indonezja, Tajlandia i Filipiny, państwa Ameryki Łacińskiej, takie jak Kuba czy Meksyk a także Bahamy.
Jeśli chodzi o loty krajowe odnotowały one spektakularny wzrost na poziomie 159% w porównaniu z 2015 rokiem.
"Wśród kierunków wybieranych podczas tegorocznej Wielkanocy, znalazły się kraje, których popularność dynamicznie rośnie już od dłuższego czasu, takie jak Indonezja czy Tajlandia - Na uwagę zasługuje znaczny wzrost lotów międzymiastowych w Polsce, wynikający z prężnie rozwijającej się infrastruktury lotniczej i dogodnych sieci połączeń, wygody podróżowania, oraz przystępnych cen podróży" - podkreśla Magdalena Greloff.
Analiza Skyscanner wskazała, że wśród ogólnej tendencji wzrostowej pojawiło się kilka kierunków, które w tym roku dla odmiany cieszyły się mniejszą popularnością wśród podróżujących. W kręgu krajów rzadziej wybieranych znalazły się: m.in. Turcja czy Portugalia.
"Jak pokazują dane, rzadziej podróżowaliśmy w tym roku do krajów, które cieszyły się konsekwentnie dużą popularnością w ubiegłych latach, jak na przykład Grecja, Turcja czy Portugalia" - podkreśla Magdalena Greloff. "Dla odmiany zdecydowaliśmy się na bardziej dalekie i egzotyczne podróże. Analiza, którą przygotowaliśmy wskazuje, że Polacy coraz chętniej przemieszczają się na własną rękę i święta okazują się dobrym pretekstem do tego, by spędzić je w mniej oczywisty i tradycyjny sposób, właśnie w podróży. Dzięki stałej obserwacji i analizie zwyczajów podróżniczych Polaków, możemy efektywniej identyfikować stale rosnące i zmieniające się potrzeby podróżujących i wychodzić im naprzeciw" - dodaje.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami