TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Internetowe rankingi dla turystów są częstym źródłem informacji odnośnie jakości usług w restauracjach czy hotelach. O tym jak łatwo je zmanipulować przekonali dziennikarze włoskiego dziennika "Italia a Tavola".
reklama
Prowokacja dziennikarska zakończyła się kompromitacją serwisu Trip Advisor. Otóż, na czele rankingu restauracji znalazł się wymyślony przez dziennikarzy lokal. Stworzyli oni fikcyjny profil, który w ciągu miesiąca wylądował na szczycie rankingu z 10 maksymalnymi ocenami.
"Kolejny raz okazało się, że klasyfikacje TripAdvisor są zawodne. Pokazuje to profil nieistniejącej restauracji, która w kilka tygodni, dzięki tylko 10 pozytywnym opiniom (oczywiście także fałszywym) dotarła na szczyt najlepszych restauracji w Moniga del Garda, pokonując restauracje, które miały często po kilkaset opinii" - pisze włoski dziennik.
"Italia a Tavola" zwraca uwagę na to, że dane zamieszczone na profilu wymyślonej "Ristorante Scaletta" w żaden sposób nie były weryfikowane. Jego twórcy podali nieistniejący adres, oraz stary numer telefonu posterunku lokalnej policji. "Pokazaliśmy, że TripAdvisor nie stosuje żadnych filtrów, jest systemem zbyt otwartym i może stać się przedmiotem wielu oszustw. I właśnie dlatego te klasyfikacje nie powinny być uznawane za ważne" - napisano w gazecie.
Jak podają przedstawiciele gazety, fałszywy profil został wykasowany przez TripAdvisor w ciągu 10 minut od ujawnienia mistyfikacji.
"Italia a Tavola" rozpoczęła kampanię #NoTripAdvisor, która ma dać restauratorom, hotelarzom czy kwaterodawcom możliwość zdystansowania się od sytemu, który został nazwany "szkodliwym i mylącym" a także występować przeciwko anonimowym, fałszywym recenzjom i niewiarygodnym klasyfikacjom. Do akcji przyłączyło się kilku znanych we Włoszech szefów kuchni.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami