TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2016-04-01 - Zmiany w systemach rezerwacyjnych

W ostatnich dniach ujawniono kilka ważnych zmian, które mogą wejść do użytku w systemach rezerwacyjnych w Europie i w USA. Wiele wskazuje, że czas standardowej konkurencji podstawowymi funkcjami systemów się kończy i systemy szukają nowych zakresów informacji, aby być coraz bardziej użyteczne dla użytkownika.

reklama


W USA wszystkie największe systemy, pod presją organizacji walczących o prawa osób otyłych, przymierzają się do uregulowania informacji o gotowości obiektu do przyjęcia osób SIZE++ - podstawowe wymagania to windy, wózki elektryczne do transportu na terenie obiektu, możliwość dotarcia wózkiem do restauracji, recepcji itd. oraz odpowiednie łóżka z atestem na przynajmniej na 226kg (single) i 453kg (double). Odpowiednie wymogi mają także dotyczyć pościeli oraz akcesoriów łazienkowych.

Z kolei w Europie jeden z największych graczy rozmawia na razie z sieciami hotelowymi o udostępnieniu zdjęć personelu hotelowego. Chodzi tu o stałych pracowników. O ile można zrozumieć pomysł np. dla personelu recepcji, dyrekcji obiektu, itp., tak trudno zaakceptować pomysł umieszczania zdjęć personelu pokojowego i obsługi gastronomii. W nieoficjalnych dokumentach jest także mowa o możliwości wprowadzenia "wyróżnień" dla pracowników obiektów, jednakże rozsądnie jest założyć, że w takim przypadku także głosy negatywne od klientów będą uwzględniane i powstanie możliwość oceniania poszczególnych pracowników.

Natomiast w kontekście dyskusji o segregacji kobiet i mężczyzn (w Niemczech jeżdżą już pierwsze wagony tylko dla kobiet w Mitteldeutsche Regiobahn) kilka organizacji postulowało promocje i nacisk także na obiekty noclegowe, aby tworzyć strefy "bezpieczne dla kobiet". Co najmniej dwa systemy rezerwacyjne rozesłały wstępne zapytania do hoteli o posiadanie/chęć tworzenia takich stref. Z tym, że jeden z systemów podszedł do sprawy szerzej i pytał także o inne możliwe rodzaje stref: bez dzieci/rodzin, tylko dla mężczyzn oraz "good contact" (wykluczająca dostęp dla nie mówiących dobrze w języku urzędowym danego kraju lub po angielsku).

Jak widać konkurencja pomiędzy platformami sprzedaży się nasila i ceny oraz szeroka lista obiektów to już dziś nie wszystko, czego pragną klienci.


Więcej - Podsumowujemy primaaprilisowe żarty



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com