TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Przewoźnicy kolejowi nie wypełniali należycie swoich obowiązków w zakresie udzielania pomocy niepełnosprawnym pasażerom? O takiej możliwości poinformował Urząd Transportu Kolejowego.
reklama
Prezes UTK w związku z powtarzającymi się nieprawidłowościami w udzielaniu pomocy osobom niepełnosprawnym, zintensyfikował działania zmierzające do zapewnienia, aby spółki kolejowe oraz zarządcy stacji wywiązywały się z nałożonych na nie obowiązków.
Urząd wyjaśnia okoliczności w jakich doszło do nieprawidłowości w obsłudze pasażerów niepełnosprawnych przez pracowników spółki PKP Intercity. Już pod koniec czerwca br. przewoźnik został wezwany do niezwłocznego przedstawienia Prezesowi UTK szczegółowych i wyczerpujących informacji w tej sprawie.
Jak podaje Urząd Transportu Kolejowego w komunikacie, prezes urzędu zgodnie z przysługującymi mu ustawowo kompetencjami, wszczął postępowanie administracyjne wobec PKP Intercity w związku z naruszeniem przepisów odnoszących się do obowiązku zapewnienia taboru kolejowego przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych lub o ograniczonej sprawności ruchowej. Uchybienia zarzucane spółce naruszają przepisy art. 21 ust. 1 w zw. z art. 24 lit. a) Rozporządzenia (WE) Nr 1371/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z 23 października 2007 r. dotyczącego praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym (Dz. Urz. UE L 315 z 03.12.2007 r. ze zm.).
Prezes UTK nie wyklucza wszczęcia kolejnych postępowań administracyjnych wobec firm, które dopuszczą się naruszenia przepisów rozporządzenia zobowiązujących przedsiębiorstwa kolejowe do zapewnienia pomocy osobom niepełnosprawnym w pociągu, a także w trakcie wsiadania i wysiadania z niego. Dodatkowo inspektorzy Urzędu Transportu Kolejowego przeprowadzą kontrolę przestrzegania praw pasażerów oraz zweryfikują procedury pod kątem stosowania zapisów odnoszących się do obsługi pasażerów niepełnosprawnych.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami