TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2016-07-28 - Jakie propozycje szykują organizatorzy Tour Salonu?

Co przygotowują organizatorzy targów Tour Salon? Międzynarodowe Targi Poznańskie przedstawiają propozycje dla wystawców i zwiedzających.

reklama


Kolejne targi Tour Salon odbędą się w dniach 17-19 lutego 2017 roku.

Z perspektywy wystawcy targi w Poznaniu pozwalają spotkać się ze specjalistami z kraju i zagranicy z sektora usług turystycznych. Podobnie jak ostatnio, wprowadzony będzie podział na Strefę Biznesu i Strefę Pasji. Biznesowa atmosfera, komfortowe warunki do rozmów dla wystawców, którzy spotkają się wyłącznie z profesjonalnymi zwiedzającymi oraz gośćmi VIP (wstęp tylko po wcześniejszej rejestracji, umówione spotkania z uczestnikami workshopu) będzie odpowiadał Strefie Biznesu, dostępnej przez pierwsze dwa dni, od 17 do 18 lutego. Wydzielona Strefa Biznes będzie zlokalizowana w bezpośrednim sąsiedztwie pozostałych stoisk.

Branża turystyczna się zmienia, dlatego też w kolejnej edycji Tour Salonu położony będzie mocny nacisk na akwizycje nowych grup profesjonalnych zwiedzających m.in. agencji eventowych, incentive, czy działów HR. Dodatkowo biorąc pod uwagę, iż Polska jest coraz popularniejszym kierunkiem dla zagranicznych turystów, organizatorzy planują ściągnąć do Poznania profesjonalnych zwiedzających z zagranicy. W tej grupie zwiedzających znajdą się podmioty oferujące turystykę przyjazdową do Polski, zarówno pod względem produktów turystycznych i typowego wypoczynku, jak i te, które planują lub rozważają organizacje Kongresów, seminariów itp. w naszym kraju. W chwili obecnej pracujemy nad organizacją workshopu z kupcami z Ukrainy, Białorusi i Rosji - podkreśla dyrektor targów Anna Myślak.

Przestrzenią targową łączącą w jednym miejscu profesjonalistów z indywidualnymi odbiorcami usług turystycznych będzie Strefa Pasji czynna od piątku do niedzieli, od 17-19 lutego 2017 r. To tu w ramach tak zwanej "Giełdy podróżniczej" wszyscy zainteresowani będą mogli zakupić na miejscu konkretną ofertę. Firmy, które będą zainteresowane sprzedażą bezpośrednio na targach będą mogły umieścić na stronie targów informacje o dostępnej ofercie. Ponadto w przewodniku dla zwiedzających w wersji drukowanej oraz elektronicznej stoiska tych firm będą oznaczone specjalny symbolem. W kasach będą wyłożone także ulotki informujące, który wystawca uczestniczy w "Giełdzie podróżniczej".

Zdaniem organizatorów, lutowy termin Tour Salonu daje lepsze perspektywy dla wszystkich uczestników rynku usług turystycznych. Indywidualny odbiorca znajdzie już gotowe oferty i przygotowane katalogi wyjazdów po Polsce i zagranicy na najbliższy sezon wakacyjny, majówkę, czy coraz bardziej popularne wyjazdy na Wielkanoc. Odwiedzający targi nauczyciele będą mogli skompletować aktualne oferty tzw. "Zielonych Szkół", a działy HR, agencje eventowe i reklamowe gotowe wyjazdy incentive.

Nowością podczas Tour Salonu będzie temat związany z usługami prozdrowotnymi, w tym turystyką medyczną. Polska od wielu lat jest ważną destynacją dla podróży zdrowotnych, co zostało dostrzeżone i objęte dofinansowaniem unijnym. W tym roku szczególny nacisk położony będzie na turystykę aktywną, w tym rowerową. Podczas zeszłorocznej edycji skupiliśmy się, we współpracy z Polską Organizacją Turystyczną, na organizacji merytorycznej Konferencji dotyczącej turystyki rowerowej. W 2017 planujemy stworzyć przestrzeń specjalną, na której pojawią się podmioty, które wspólnie tworzą lub są w trakcie budowania już skomercjalizowanych polskich produktów turystycznych. Zwiedzający zarówno profesjonalni, jak i indywidualni będą mogli uczestniczyć w prezentacjach tych produktów oraz zapoznać się z konkretną ofertą - opowiada Anna Myślak.

Tematem, który od lat pojawia się na targach Tour Salon jest turystyka kulinarna. W ramach cyklicznej konferencji "Turystyka Kulinarna POLSKI HIT", w tym roku po raz pierwszy podjęty zostanie temat enoturystyki po Polsce i za granicą, który cieszy się co raz większą popularnością. Dodatkowo pracujemy nad wydarzeniem, które w formie ambientu zaprezentuje polskie osiągnięcia w tym temacie. Mamy nadzieje, że większość polskich szlaków kulinarnych, pokaże się na naszych targach - dodała Myślak.

Ze względu na popularność wśród wystawców i zwiedzających, po raz trzeci TOUR SALON będzie biznesową areną spotkań z bloggerami. Tym razem oprócz bloggerów z Polski zaproszona będzie zagraniczna blogosfera podróżnicza. Wygląda na to, że spotkania matchmakingowe podczas Tour Salon Blog Meetingu prowadzone będą w wielu językach świata. Ponadto na targach będzie kontynuowany cykl warsztatów pod intrygującym tematem "Dlaczego moje biuro podróży gubi klientów".

Wielbicieli podróży przyciąga Festiwal Podróżniczy "Śladami Marzeń". Czwarta edycja festiwalu skupi wokół siebie osoby ceniące podróżowanie bliskie i dalekie i będzie okazją do bliższego poznania mieszkańców odwiedzanych miejsc, zwyczajów i kultury. Nowością IV edycji będzie poświęcenie części festiwalu podróżom po Polsce.

W tym samym czasie co Tour Salon, na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich odkryjemy świat wędkarstwa na targach Rybomania, polowań na targach Myślistwa Knieje oraz wszystkiego, co kojarzy się z aktywnym wypoczynkiem nad wodą na targach Sprzętu Pływającego i Sportów Wodnych Boatex. Targi turystyczne zlokalizowane będą w pawilonie 7 i 7A i będą połączone bezpośrednio z targami Knieje(paw. 8 i 8A). Pozostałe ekspozycje targowe znajdą się w pawilonach zlokalizowanych w bliskim sąsiedztwie.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com