TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Turyści mają otrzymać większą ochronę prawną jako konsumenci w ramach nowych planów rozwijanych przez Światową Organizację Turystyki (UNWTO).
reklama
Międzynarodowy Kodeks Ochrony Turystów opracowywany przez UNWTO ma sprawić, że wsparcie dostępne dla turystów dotkniętych sytuacjami kryzysowymi będzie bardziej przejrzyste i spójne w skali globalnej.
W pierwszym posiedzeniu Komitetu ds. Rozwoju Międzynarodowego Kodeksu Ochrony Turystów aktywnie uczestniczyło 92 państwa członkowskie UNWTO. Wspólnie przyjęły one konkretny plan działania w celu przywrócenia zaufania turystów poprzez wspólne i zharmonizowane ramy. W ciągu najbliższych tygodni organizacje międzynarodowe, Komisja Europejska, jak również podmioty prywatne zostaną wezwane do przyłączenia się do tej inicjatywy, mającej na celu osiągnięcie bardziej sprawiedliwego i zrównoważonego podziału obowiązków między wszystkie podmioty działające w sektorze turystyki na świecie po COVID-19.
Przed spotkaniem UNWTO opublikowało Zalecenia dotyczące pomocy dla turystów w sytuacjach kryzysowych, kładąc tym samym podwaliny pod Międzynarodowy Kodeks Ochrony Turystów. Ustanowienie standardowego zestawu minimalnych standardów ochrony konsumentów w odniesieniu do turystów ma pomóc ludziom poczuć się bezpieczniej i pewniej podczas podróży międzynarodowych.
Zalecenia te skierowane są do państw i mają na celu zapewnienie sprawiedliwego podziału odpowiedzialności za turystów w sytuacjach kryzysowych w całym łańcuchu wartości w turystyce, w tym również w tym zakresie:
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami