TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Ponad 100 krajów, organizacje międzynarodowe i wiodące grupy biznesowe zgodziły się przyjąć zharmonizowane standardy pomocy turystom, którzy znaleźli się w sytuacjach kryzysowych.
reklama
Komitet ds. Opracowania Międzynarodowego Kodeksu Ochrony Turystów uzgodnił tekst dwóch pierwszych rozdziałów kodeksu, zawierających siedem kluczowych zasad, których celem jest przywrócenie zaufania do międzynarodowych podróży w następstwie pandemii COVID-19.
Znaczenie harmonizacji protokołów, równowaga, koordynacja, współpraca i dostępność, to jedne z siedmiu głównych zasad uzgodnionych przez Komitet, którego zadaniem jest opracowanie kodeksu "Pomocy Międzynarodowym Turystom w Sytuacjach Kryzysowych". Opublikowany przez Światową Organizację Turystyki (UNWTO), kodeks będzie zawierał wskazówki dla krajów na całym świecie, jak pomagać turystom dotkniętym kryzysem, w tym między innymi kryzysem zdrowotnym.
Komitet uzgodnił również szereg zaleceń dotyczących udzielania turystom dotkniętym sytuacjami kryzysowymi informacji, pomocy oraz, w razie konieczności, repatriacji. Oczekuje się, że ten trwający proces konsultacji doprowadzi do powstania uznawanego na całym świecie Kodeksu Ochrony Turystów przed końcem roku.
Możemy ponownie uruchomić turystykę tylko wtedy, gdy przywrócimy zaufanie do podróży. Ludzie chcą czuć się bezpieczni i otoczeni opieką podczas podróży. A Kodeks Ochrony Turystów to zapewni, w oparciu o współpracę globalnego sektora turystycznego i rządów. - przekonuje sekretarz generalny UNWTO Zurab Pololikaszwili.
Obok przedstawicieli ponad 100 państw, Komitet liczy na udział Komisji Europejskiej, a także kilku siostrzanych agencji ONZ UNWTO, w tym Konferencji ONZ ds. Handlu i Rozwoju (UNCTAD), Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (ICAO) oraz organów międzynarodowych, w tym Międzynarodowej Organizacji Normalizacyjnej (ISO). Sektor prywatny ma być reprezentowany przez m.in. Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (IATA), International Forum of Travel and Tourism Advocates , Organizację Związków Biur Podróży Unii Europejskiej (ECTAA), Europejskie Stowarzyszenie Hoteli, Restauracji i Kawiarni HOTREC, Expedię oraz Allianz Group.
Wyniki obrad Komitetu będą publikowane okresowo w miarę postępów w opracowywaniu minimalnych standardów ochrony konsumenta w turystyce na poziomie międzynarodowym w celu zapewnienia państwom wytycznych dotyczących ożywienia i ponownego uruchomienia turystyki.
Poniżej można się zapoznać z pierwszymi rozdziałami przygotowywanego kodeksu.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami