TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2019-03-26 - 1,6 tys. km nowych linii kolejowych poprowadzi do CPK

W oparciu o dworzec węzłowy Centralnego Portu Komunikacyjnego zostanie zbudowany krajowy system kolejowych przewozów pasażerskich. 1600 km nowych torów ma pozwolić skomunikować większość regionów z centrum Polski.

reklama


Program kolejowy Centralnego Portu Komunikacyjnego zakłada wybudowanie 190 km linii, gdzie pociągi będą mogły osiągać prędkość do 160 km/h, 740 km linii na 200-250 km/h oraz 670 km linii na 250 km/h i więcej. Jeszcze przed otwarciem Portu Lotniczego Solidarność mabyć gotowy m.in. odcinek dużych prędkości łączący Warszawę zCPKiŁodzią, czyli w przeciągu najbliższych 8 lat.

Twórcy CPK planują 10 tzw. szprych - linii kolejowych prowadzących z różnych części kraju do Baranowa. Mają one umożliwić wszystkim zainteresowanym szybsze dotarcie do CPK.

10 kolejowych "szprych" zbiega się w projektowanym węźle przesiadkowym w rejonie Baranowa i w Warszawie. Taki układ jest praktyczny i funkcjonalny w swojej prostocie. Docelowo umożliwi on skomunikowanie nawet odległych od CPK obszarów w atrakcyjnym czasie podróży przy zastosowaniu pociągów jeżdżący z prędkością do 250 km/godz. - mówi Piotr Malepszak, pełniący obowiązki prezesa CPK.

Początkowo (tzw. etap zerowy) rozpocznie się budowa 140 km linii kolejowej, łączącej Warszawę z CPK, kóra będzie przystosowana dla najszybszych pociągów. Pierwszy etap zakłada budowę 880 km, natomiast drugi 580 km.

Ponad 100 polskich miast znajdzie się w strefie gwarantującej dojazd do CPK w czasie nie dłuższym niż 2,5 godz. - dodaje Mikołaj Wild, wiceminister infrastruktury i pełnomocnik rządu ds. budowy CPK.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com