TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
W ramach walki z uchylaniem się od płacenia podatków przez greckich przedsiębiorców, tamtejsze władze podatkowe ponownie rozpoczęły kampanię "Apodixi Please", zachęcając turystów, aby prosili o rachunki za dokonywane transakcje - poinformował serwis GTP.
reklama
Grecki Niezależny Urząd Dochodów Publicznych (AADE) po raz kolejny rozpoczął kampanię "Apodixi Please", która informuje turystów o przysługujących im prawach konsumenckich i wzywa ich do zabierania rachunków za transakcje w Grecji. "To takie proste powiedzieć po grecku: "Apódixi please"! zachęca AADE - "Używając swojej karty i prosząc o rachunek pomagasz greckiej administracji podatkowej pobierać podatki, które są już wliczone w cenę, którą płacisz. Praktycznie przyczyniasz się do finansowego ożywienia Grecji i oferujesz nam możliwość zapewnienia Ci jeszcze lepszych usług następnym razem, gdy przyjedziesz do naszego kraju" .
Poprzez kampanię AADE zamierza podjąć walkę z uchylaniem się od płacenia podatków, które w popularnych greckich ośrodkach turystycznych jest na porządku dziennym.
Plakaty kampanii "Apodixi Please" można zobaczyć w strefach odbioru bagażu na wszystkich głównych lotniskach w Grecji (Ateny, Saloniki, Chania, Mykonos, Santorini, Korfu, Rodos itp.). Kampania pojawia się również na wybranych zagranicznych stronach internetowych poprzez banery.
"Restauracje, bary, kawiarnie, sklepy i ogólnie rzecz biorąc, prawie wszyscy dostawcy towarów są zobowiązani do posiadania elektronicznych kas fiskalnych i nie mogą wystawiać pokwitowań, które są pisane odręcznie lub drukowane na zwykłym papierze" wyjaśnia AADE na stronie internetowej, zaznaczając, że wszyscy dostawcy towarów i usług w Grecji są zobowiązani do wystawiania rachunków swoim klientom.
Turyści są również informowani, że nie są zobowiązani do zapłaty, jeśli nie otrzymają paragonu za usługę.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami