TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
TUI oczekuje, że rok 2019 będzie kolejnym udanym rokiem. Przy wzroście obrotów o 1,7 % do 6,68 mld euro, wyniki na początku roku odpowiadały oczekiwaniom.
reklama
Strata EBITA typowa dla pierwszych dwóch kwartałów, z uwzględnieniem pewnych efektów jednorazowych, wyniosła w okresie sprawozdawczym -300,6 mln euro (rok poprzedni -169,7 mln euro). Wyniki te były zgodne z oczekiwaniami. Wyniki pierwszych sześciu miesięcy są jednostronnie napięte przez znaczące przesunięcia trendów w podróżach i miejscach przeznaczenia na cały rok 2019: nadwyżka podaży w Hiszpanii, w szczególności na Wyspach Kanaryjskich, a w konsekwencji niższe marże mają wpływ w pierwszej połowie pełnego roku 2019, podczas gdy pozytywny rozwój rezerwacji w Turcji i we wschodniej części basenu Morza Śródziemnego będzie widoczny dopiero w drugiej połowie, ponieważ większość krajów w tym regionie to miejsca letnie.
Wynik za I półrocze 2019 r. odzwierciedla również dalsze efekty specjalne: Ponieważ Wielkanoc, która tradycyjnie generuje wysokie przychody z tytułu rezerwacji, miała miejsce w kwietniu tego roku, zostanie ona uwzględniona w wynikach za 3 kwartał (efekt czasu świąt wielkanocnych w wysokości 22 mln euro). Ponadto w I półroczu 2018 r. TUI wygenerowało i zgłosiło jednorazowe zyski ze sprzedaży kilku hoteli RIU (38 mln euro). Wynik obejmuje również początkowy wpływ gruntu 737 MAX, który rozpoczął się w marcu. W Markets & Airlines na wynik wpłynął również wpływ fali upałów z ostatniego lata w Europie Północnej
W okresie sprawozdawczym (od 1 października 2018 r. do 31 marca 2019 r.), Grupa TUI zwiększyła swoje obroty o 1,7 % do 6,68 mld euro (rok wcześniej 6,57 mld euro). Sezonowa strata w wysokości -300,6 mln euro bazowego zysku EBITA wzrosła rok do roku (rok wcześniej -169,7 mln euro).
Segment "Holiday Experiences with Hotels & Resorts, Cruises and Destination Experiences" nadal osiąga dobre wyniki operacyjne w analizowanym okresie. Wynik EBITA w Holiday Experiences, wynoszący 220,0 mln euro w stałej walucie, był niższy niż w roku poprzednim (252,7 mln euro). Jednakże wynik ubiegłoroczny zawierał jednorazowe zyski ze sprzedaży hoteli w wysokości 38 mln euro. Uwzględniając efekty kursowe, bazowy wynik EBITA w Holiday Experiences wyniósł 231,4 mln euro.
Segment Markets & Airlines odnotował wzrost sezonowej straty w pierwszym półroczu, typowej dla branży turystycznej na poziomie -496,8 mln euro.
W I półroczu bazowy wynik EBITA w segmencie Hotels & Resorts spadł o 7,7 % w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego i przy założeniu niezmiennej waluty. Uwzględniając zysk ze sprzedaży trzech hoteli RIU w wysokości 38 mln euro w poprzednim okresie sprawozdawczym, bazowy wynik EBITA w segmencie Hotels & Resorts zmniejszył się o 21,4 % w porównaniu z rokiem poprzednim. Zmiana popytu z zachodniośródziemnomorskiego na wschodniośródziemnomorski skutkuje niższymi marżami w Hiszpanii. Jednocześnie pozytywne efekty we wschodniej części basenu Morza Śródziemnego, na przykład w Turcji, będą widoczne dopiero w drugiej połowie roku obrotowego. Jednak hotele i ośrodki wypoczynkowe osiągnęły poprawę średnich stawek i utrzymały średnie obłożenie hoteli na niezmiennie wysokim poziomie w badanym okresie. Od czasu połączenia TUI AG i TUI Travel pod koniec 2014 r. otwarto łącznie 58 nowych hoteli.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami