TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2018-07-04 - Jak początek wakacji wpłynął na sprzedaż imprez turystycznych?

W szczycie sezonu utrzymanie dotychczasowego tempa wzrostu sprzedaży w biurach podróży staje się coraz trudniejsze - wynika z raportu Polskiego Związku Organizatorów Turystyki.

reklama


Dynamika wzrostu sprzedaży w 26 tygodniu (25.06-01.07) wyraźnie spadła. Liczba rezerwacji w omawianym tygodniu była zaledwie o 2.4% większa niż a analogicznym okresie rok temu. Klientów zdecydowanych na wyjazd z biurem podróży było zaledwie o 1,7% więcej niż rok temu. Największy spadek zainteresowania (aż o 52,2%) zanotowały wycieczki z dojazdem własnym. Sprzedaż wyjazdów autokarowych była o 24,9% mniejsza. Natomiast imprezy lotnicze sprzedawały się o 5,9% lepiej niż rok temu. Zestawienie Polskiego Związku Organizatorów Turystyki jest oparte na danych z systemu rezerwacyjnego MerlinX.





Analizowany tydzień przyniósł uspokojenie cen. Są niskie jednak niektóre kierunki delikatnie podrożały: Hurghada, Burgas, Heraklion. Potaniały wyjazdy m.in. na Teneryfę oraz do Antalya.





Klienci najchętniej wybierali wyjazdy do Grecji, Turcji, Hiszpanii Bułgarii, Woch i Albanii. W pierwszej dziesiątce zachowały się również: Egipt, Tunezja, Cypr oraz Portugalia.





Cały raport dostępny niżej

Możesz także pobrać plik: turinfo_20180704_booking_report_26_2018.pdf



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com