TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Sztuczna inteligencja rozwija się w zawrotnym tempie i ma wpływ także na coraz więcej firm turystycznych. Czatboty na stronach biur podróży są już niemal codziennością. Jeden z dużych, niemieckich touroperatorów poszedł jeszcze dalej.
reklama
Jak podaje niemiecki branżowy portal Travel Talk, jeden z tamtejszych touroperatorów jest w fazie testów wdrażania sztucznej inteligencji do rozpatrywania reklamacji. Niestety portal nie podaje, o którego konkretnie organizatora chodzi. Jak wskazuje jeden z managerów biura, praca w dziale reklamacji jest bardzo stresująca i firma borykała się z problemem dużej rotacji pracowników, którzy często nie wytrzymywali nerwowo, kontaktu z rozżalonym i niejednokrotnie wściekłym klientem. Każdorazowe wdrażanie nowego pracownika, który i tak odchodził po kilku miesiącach pracy to spore koszty dla firmy, która postanowiła rozwiązać ten problem za pomocą sztucznej inteligencji.
Zmieni się sposób zgłaszania reklamacji, które będą wpływać za pomocą formularza na stronie internetowej organizatora. Będzie także opcja dodania fotografii. Dane z formularza będą analizowane za pomocą specjalnego algorytmu sztucznej inteligencji, który został wytrenowany na tysiącach odrzuconych roszczeń. W ten sposób rozpatrywanie reklamacji ma się odbywać dużo szybciej, a problemy klientów nie będą już martwić pracowników organizatora.
Jeśli testy zostaną zakończone pomyślnie, być może od przyszłego roku reklamacje klientów będą rozpatrywane tylko automatycznie. Ta tendencja jest trochę niepokojąca, bo przyszłości postępująca automatyzacja może pozbawić pracy wiele osób, także w turystyce.
Niniejszy tekst powstał 1 kwietnia i stanowi żart - więcej informacji Podsumowujemy primaaprilisowe żarty
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami