TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Kwalifikacja "Planowanie i realizowanie usług konferencyjnych" została oficjalnie włączona do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji. Ministerstwo Sportu i Turystyki ogłosiło, że w związku z tym ruszyła możliwość składania wniosków o nadanie uprawnień do certyfikowania tej wolnorynkowej kwalifikacji.
reklama
Minister Sportu i Turystyki informuje o możliwości składania wniosków o nadanie uprawnień do certyfikowania kwalifikacji wolnorynkowej "Planowanie i realizowanie usług konferencyjnych". Szczegóły dostępne są na portalu ZSK pod następującym linkiem kwalifikacje.gov.pl
Rozwiązania, które wprowadza Zintegrowany System Kwalifikacji, mają odpowiadać na zmiany zachodzące na rynku pracy i w gospodarce. Jak wskazują doświadczenia innych krajów europejskich, dzięki wprowadzeniu systemu opartego na ramie kwalifikacji powinna wzrastać liczba osób zainteresowanych uczeniem się i zdobywaniem kolejnych kwalifikacji, co wpłynie nie tylko na ich sytuację zawodową, lecz także na ich poczucie bezpieczeństwa na rynku pracy. W Polsce kwalifikacje nadawane są w systemach oświaty i szkolnictwa wyższego, ale także przez stowarzyszenia i organizacje branżowe, funkcjonujące na podstawie różnych przepisów. Niektóre z kwalifikacji nadawanych poza systemami oświaty i szkolnictwa wyższego odpowiadają wysokim standardom jakości, ale nie wszystkie. Zintegrowany System Kwalifikacji wprowadził mechanizmy zapewniające jakość włączonych do systemu kwalifikacji.
W Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji bardzo ważną rolę pełni Polska Rama Kwalifikacji (PRK), która jest odniesiona do ramy europejskiej. Każda kwalifikacja włączona do zintegrowanego systemu ma przypisany odpowiedni poziom PRK. Dzięki temu polskie świadectwa i certyfikaty są bardziej czytelne zagranicą. Zintegrowany System Kwalifikacji jest skierowany zarówno do osób, które pragną uczyć się i rozwijać przez całe życie, jak i do młodych pokoleń przygotowujących się do wejścia na rynek pracy. W systemie tym kluczowe stają się konkretne efekty uczenia się, czyli nasza wiedza, umiejętności oraz kompetencje, a także to, jak potrafimy je zastosować w życiu zawodowym i społecznym.
Pozyskiwanie i organizacja wydarzeń, w szczególności międzynarodowych konferencji i kongresów, to złożony i długotrwały proces, który czasem trwa lata. Wymaga on specjalistycznej wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych. W procedurach konkursowych na organizację wydarzenia zazwyczaj skuteczniejsi są organizatorzy, którzy są świadomi swojej oferty oraz ściśle współpracują z tzw. ambasadorami kongresów. Ich podejście integruje profesjonalne wsparcie dla kongresu z pełniejszą znajomością celów specyficznych dla stowarzyszeń i organizacji.
Podnoszenie kwalifikacji zawodowych i wyznaczanie dobrych standardów usług w obszarze przemysłu spotkań znajduje się w kręgu zainteresowań Poland Convention Bureau (PCB). PCB, działające od 2002 roku w strukturach Polskiej Organizacji Turystycznej (POT), jest jednostką odpowiedzialną za promocję Polski jako atrakcyjnej destynacji dla organizacji spotkań i wydarzeń biznesowych. Stanowi ono również platformę instytucjonalnej współpracy organów administracji rządowej, samorządu terytorialnego oraz organizacji zrzeszających przedsiębiorców z dziedziny turystyki biznesowej, w tym samorządu gospodarczego i zawodowego oraz stowarzyszeń działających w tej dziedzinie.
Nasz sektor jest zróżnicowany i myślę, że dla każdego jest miejsce. Profesjonalni Organizatorzy Kongresów działają proaktywnie, są członkami stowarzyszeń międzynarodowych, inicjują składanie ofert, współpracują z Ambasadorami i miastami. To wysoka liga. Kwalifikacja "Planowanie i realizowanie usług konferencyjnych" uporządkuje proces szkolenia średniego szczebla (uczniowie i abiturienci szkół turystyczno-hotelarskich) i da jego uczestnikom czytelny certyfikat potwierdzający ich umiejętności w zakresie planowania i organizacji spotkań i wydarzeń. Procesowi poddać się mogą również osoby, które są w trakcie studiów lub mają wyższe wykształcenie i chciałyby otrzymać stosowny certyfikat. Wpisane do ZRK kwalifikacje zawierają fragmenty wiedzy i umiejętności potrzebnych do kompleksowej obsługi konferencji w obiektach konferencyjnych, głównie w hotelach. Nowa kwalifikacja łączy wszystkie elementy potrzebne do zrealizowania dobrego wydarzenia w jedną całość i tym samym tworzy nową jakość obsługi klienta. Nie tak dawno zleceniodawca konferencji, który zgłaszał się do hotelu w celu uzgodnienia spraw organizacyjnych rozmawiał z kilkoma osobami, od recepcji/rezerwacji po gastronomię i obsługę sal konferencyjnych - powiedziała Aneta Książek, kierowniczka Poland Convention Bureau.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami