TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Ciekawe i dość optymistyczne wnioski płyną z raportu przygotowanego przez Instytut Badawczy IQS pod egidą MeetingPlanner.pl.
reklama
Event marketing (EM), pomimo że jest narzędziem stosunkowo drogim, a jednocześnie o ograniczonym zasięgu i zajmuje czwarta wysoka (68 proc.), pozycje w rankingu popularności narze dzi komunikacji marketingowej. Częściej od niego stosowane są social media i własne strony internetowe, które generują zdecydowanie niższe koszty, oraz reklama, która jest wprawdzie zazwyczaj droższym narzędziem, ale oferuje znacznie szersze możliwości dotarcia do grupy docelowej. Zatem biorąc pod uwagę narzędzia konkurencyjne, pozycje event marketingu należy uznać za bardzo dobry wynik.
Wysoka jest ro wniez cze stotliwos c korzystania z eventów. Jeśli firmy decydują się na nie, to nie jest to jednorazowa sytuacja, a zdecydowanie częstsza (w ponad połowie firm przynajmniej raz - dwa razy w miesiącu). To również wskazuje na mocną kondycję event marketingu. Popularność narze dzi event marketingowych także jest bardzo wysoka. Z trzech najbardziej popularnych (szkolenia, spotkania z kluczowymi klientami oraz
integracyjne dla pracowników) korzystają prawie wszystkie firmy używające EM. Poza tym dużą popularnością cieszą się konferencje / kongresy, spotkania świąteczne, czy targi.
Druga połowa roku 2021, a szczególnie pierwsza połowa roku 2022 to powrót do wydarzeń offline. Pomimo przewidywań z początków pandemii, że wydarzenia stacjonarne będą zanikały, ponieważ firmy pozostaną przy rozwiązaniach online, okazuje się, że te pierwsze z powodzeniem bronią się. W roku 2022 wie kszos c firm dysponowała takim samym budżetem na event marketing lub wyższym niż w 2021 roku. Tylko mniej niż 20 proc. miało do dyspozycji mniejsze pieniądze. Oznacza to, że wydatki na event marketing powinny być zbliżone do tych z 2021 roku, który był rokiem odbicia po poprzednim roku pandemicznym.
Również w 2023 roku sytuacja budżetowa firm będących obecnymi lub potencjalnymi klientami agencji eventowych jest podobna do tej z 2022 roku.
Dodatkowo z EM zamierza korzystać ponad 3/4 firm, co stanowiłoby wzrost o 10 pp. w stosunku do roku 2022. Pozwala to wnioskować, że zarówno pod względem wolumenu jak i wartościowym, pomimo kryzysowych czasów, można spodziewać się podobnie dobrej kondycji branży spotkań i wydarzeń jak w roku 2022. Choć biorąc pod uwagę zmienność i niepewność obecnej rzeczywistości gospodarczej, politycznej i społecznej, prognozę tę należy traktować z dużą ostrożnością.
Cały raport jest dostępny na stronie raport.subscribemenow.com Nie jest zgoda na subskrypcję newslettera.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami