TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2019-04-01 - Pasażerowie linii lotniczych mają swojego rzecznika

W połowie grudnia ubiegłego roku sejm przyjął znowelizowaną ustawę Prawo Lotnicze, na mocy której miała powstać nowa instytucja - Rzecznik Praw Pasażerów.

reklama


1 kwietnia 2019 roku weszła w życie nowelizacja ustawy Prawo lotnicze, która stworzyła możliwość rozwiązywania z pasażerami sporów wynikających z rozporządzeń: 261/2004/WE i 2111/2005/WE w formie polubownej.

Wraz z nową ustawą 1 kwietnia 2019 roku przy Prezesie Urzędu Lotnictwa Cywilnego został powołany Rzecznik Praw Pasażerów, który będzie rozpatrywał skargi pasażerów w trybie ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego Piotra Samson do pełnienia funkcji Rzecznika Praw Pasażerów wyznaczył Renatę Piwowarską, wcześniejszą dyrektor Komisji Ochrony Praw Pasażerów.

Według ustawy postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich, prowadzone przez Rzecznika Praw Pasażerów mają na celu polubowne rozwiązanie sporów konsumenckich, o których mowa w art. 205a ustawy Prawo lotnicze. Podstawowym celem tych postępowań jest wypracowanie takiego rozwiązania, które będzie satysfakcjonujące dla obu stron.
 
Postępowania przed Rzecznikiem w zakresie sporów wynikających z rozporządzenia nr 261/2004/WE, dotyczą lotów wykonywanych z lotnisk znajdujących się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz lotów z krajów trzecich na te lotniska, obsługiwanych przez wspólnotowych przewoźników lotniczych.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com