TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Polski turysta na wakacjach bywa coraz bardziej wymagający. Niemal każdy chce poczuć się jak w swoim własnym domu. Jednak bardzo często, słowo dom", jest w przypadku gości traktowane zbyt dosłownie. Wyniki ankiety Nocowanie.pl pokazują, jak nietypowe bywają nawyki podróżnych.
reklama
Goście obiektów noclegowych w Polsce mają swoje przyzwyczajenia, a czasem - roztargnienie. Z ankiety przeprowadzonej przez Nocowanie.pl wśród 200 partnerów wynika, że aż 67% właścicieli znajduje w pokojach jedzenie pozostawione w lodówkach, a niemal połowa - ubrania i bieliznę (48%) oraz ładowarki (43%). Na liście często zapominanych rzeczy pojawiają się też kosmetyki (39%) i dziecięce zabawki (15%). Najwięcej przedmiotów zostaje w kuchni i łazience. Zdarza się, że właściciel musi dzwonić do gościa z pytaniem, czy czegoś nie zapomniał - np. ładowarki czy kosmetyków mówi Agnieszka Rzeszutek, ekspertka Nocowanie.pl.
Niestety działa to także w drugą stronę, goście zabierają "pamiątki", najczęściej drobne przedmioty, takie jak sztućce i naczynia (46%) czy ręczniki (41%). Gospodarze przyznają, że zdarza się też zabranie hotelowych kosmetyków (15%) lub dekoracji (11%). Niektóre przypadki zaskakują - właściciele zgłaszają zniknięcia gipsowej głowy marynarza, wyniesione przyrządy do kominka, pościel firmowa zmieniona na tańszą, żarówki, a nawet elementy wystroju wnętrza. Największą wartość - ponad 3 tysiące złotych - miała ważąca 200 kilogramów odśnieżarka, która zginęła z podwórka górskiego pensjonatu. Zdarzały się też przypadki kradzieży telewizorów dodaje ekspertka.
Jak właściciele reagują na zguby i straty? Ponad połowa ankietowanych twierdzi, że pozostawione przedmioty odsyła przedmioty rzadko (59%), a tylko 11% mówi, że robi to często. W przypadku strat, warto podkreślić, że tylko 4% obiektów zawsze stosuje kaucje, a 13% - czasami. Ponad połowa nie planuje ich wprowadzać. Mimo to właściciele oceniają uczciwość swoich gości bardzo wysoko - średnia wynosi 4,48 w pięciostopniowej skali. Polski turysta w większości jest uczciwy, ale bywają zaskakujące historie. Wśród nietypowych zgub były np. protezy zębowe, a wśród wyniesionych rzeczy - gaśnica czy młynek do kawy sprzed 60 lat podsumowuje Rzeszutek.
Z relacji niektórych partnerów wynika, że goście często zostawiają po sobie miłe niespodzianki - odręczne liściki z podziękowaniami, urocze rysunki od dzieci czy drobne napiwki starannie schowane w ręcznikach. Takie gesty nie tylko wywołują uśmiech na twarzach gospodarzy, ale również budują poczucie wzajemnego szacunku i wdzięczności. Dla wielu partnerów to właśnie te drobne chwile przypominają, dlaczego warto dzielić się swoim miejscem z innymi.
TOP 5 najczęściej pozostawianych przedmiotów:
© 2025 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami