TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Włoska grupa Atlantia i trzech innych potencjalnych inwestorów wyraziło zainteresowanie przystąpieniem do konsorcjum ratującego flagowego włoskiego przewoźnika lotniczego Alitalia - potwierdził wicepremier Luigi Di Maio.
reklama
W poniedziałek tj. 15 lipca 2019 roku upłynął termin składania ofert przez inwestorów zdecydowanych ponownie uruchomić Alitalię, która ogłosiła upadłość dwa lata temu. Alitalia od dawna boryka się z konkurencją ze strony tanich przewoźników, o czym pisaliśmy w artykułach: Linie lotnicze planują duże cięcia kosztów, Kto wykupi upadającą Alitalię?, EasyJet nie będzie ratować włoskiego przewoźnika czy Air France-KLM nie wyklucza inwestowania w Alitalię.
Plan ratunkowy Alitalii przyciągnął czterech oferentów, którzy przesłali do banku inwestycyjnego Mediobanca niewiążące propozycje, a byli to: włoska grupa infrastrukturalna Atlantia, grupa infrastrukturalna Toto Holding, przewodniczący klubu piłkarskiego Lazio, Claudio Lotito oraz większościowy udziałowiec kolumbijskiej linii lotniczej Avianca.
Wicepremier Luigi Di Maio potwierdził wczoraj wieczorem, że Alitalia cieszy się nowym zainteresowaniem i wyraził nadzieję, że najbardziej ambitne propozycje wygrają. "Potrzebujemy nowej Alitalii, aby przyczynić się do rozwoju turystyki w kraju, zabierając turystów z całego świata na dalekie trasy i sprowadzając ich do najpiękniejszego kraju świata - Włoch" - powiedział Di Maio.
Rząd, który wspierał Alitalię poprzez finansowanie pomostowe, wyznaczył termin dla inwestorów - wiążące oferty i plan przemysłowy dla Alitalii mają zostać sfinalizowane w ciągu nie mniej niż 15 dni.
Z negocjacji ratunkowych włoskiego przewoźnika wycofał się już EasyJet oraz Lufthansa. Mniejszościowym udziałowcem pozostaje nadal amerykańska Delta Airlines, a inicjatywę w próbie złożenia konsorcjum przejęła państwowa firma kolejowa Ferrovie dello Stato.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami