TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2018-09-18 - Pasażerowie pociągów otrzymają zwrot ceny biletu za opóźnienie?

Przewoźnicy kolejowi będą mieli twardy orzech do zgryzienia. Europosłowie chcą, aby pasażerowie kolei otrzymywali pełny zwrot ceny biletu w przypadku opóźnienia większego niż dwie godziny.

reklama


Jak podaje "Dziennik Gazeta Prawna", europosłowie chcą zaostrzenia przepisów regulujących odszkodowania za opóźnienia pociągów, oraz zwiększenia odpowiedzialności przewoźników, gdy z powodu opóźnienia pasażer nie zdąży na przesiadkę. Komisja ds. transportu rozpatruje propozycję przyznający pasażerom zwrot całej ceny biletu w przypadku ponad dwugodzinnego opóźnienia. W przypadku opóźnienia od 60 do 90 minut, pasażerowie mieliby otrzymać zwrot połowy ceny, a za opóźnienie od 90 do 120 minut - dostaliby zwrot 75 proc. ceny biletu.

Intencją europarlamentarzystów jest zabezpieczenie interesów pasażerów kolei, co ma skłonić większą ilość osób do przesiadki z samochodów, do bardziej ekologicznych pociągów. Taka propozycja bardzo nie podoba się przewoźnikom kolejowym. Jeśli wejdzie w życie, prawdopodobnie będzie można spodziewać się podwyżek cen biletów. Warto zaznaczyć, że według danych Urzędu Transportu Kolejowego, punktualność PKP Intercity, a więc przewoźnika obsługującego najdłuższe trasy i z tego powodu najbardziej narażonego na opóźnienia, w pierwszym kwartale roku wyniosła 74,5 proc., a w drugim kwartale 68,2 proc.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com