TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
TUI jest gotowe na szybkie wznowienie działalności turystycznej w Niemczech i Europie. Koncern zapowiada również wprowadzanie oszczędności.
reklama
Pierwsze hotele TUI na Sylt i w Meklemburgii-Pomorzu Przednim otworzą w najbliższych dniach swoje podwoje dla gości. Hotele i kluby TUI w europejskich miejscowościach są również gotowe na przyjęcie wczasowiczów. Obecnie w hotelach koncernu na całym świecie wdrażany jest 10-punktowy katalog zwiększonych środków higieny i ochrony, oferujący gościom jak największe bezpieczeństwo.
W połowie marca, przed końcem pierwszego półrocza roku obrotowego 2020, Grupa musiała zawiesić działalność operacyjną w zakresie podróży służbowych z powodu COVID-19 i wynikających z tego zakazów podróży na całym świecie. Do tego momentu wyniki były dobre: w ciągu pierwszych pięciu miesięcy roku finansowego obroty wzrosły o sześć procent do 6,0 mld euro. Z wyłączeniem efektów jednorazowych, EBIT wyniósł -240 mln euro, co oznacza poprawę o 21% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Natychmiast po tym, jak TUI zostało zmuszone do znacznego zaprzestania działalności ze względu na światowe ograniczenia w podróżowaniu, Grupa zdecydowała się ubiegać o kredyt pomostowy KfW w wysokości 1,8 mld euro. Rząd niemiecki zatwierdził pożyczkę 27 marca. 8 kwietnia banki udzielające istniejącej linii kredytowej TUI w wysokości 1,75 mld euro wyraziły również zgodę na umowną integrację nowego kredytu. Szybkie działanie zarządu TUI umożliwiło w ten sposób zapewnienie dodatkowej płynności w krótkim czasie. Na dzień 10 maja 2020 r. Grupa dysponowała środkami finansowymi i dostępnymi liniami kredytowymi w wysokości około 2,1 mld euro.
Otrzymane kredyty mają zostać spłacone w krótkim czasie, a wysoki poziom zadłużenia ma zostać szybko ponownie zredukowany. Aby zapewnić kontynuację dobrych wyników operacyjnych na osłabionym w wyniku pandemii rynku światowym, Grupa wdraża obecnie globalny program obejmujący szeroko zakrojone działania w zakresie redukcji kosztów.
TUI powinien wyjść z kryzysu silniejszy. Ale będzie to inny TUI i znajdzie się w innym otoczeniu rynkowe niż przed pandemią. Będzie to wymagało cięć: w inwestycjach, w kosztach, wielkości przedsiębiorstwa i liczbie obsługiwanych destynacji. Musimy być szczuplejsi niż dotychczas, bardziej wydajni, szybsi i bardziej cyfrowi. Przyspieszymy naszą strategię "asset right", którą uruchomiliśmy w 2019 roku. Staniemy się bardziej cyfrowi na wszystkich poziomach - w szczególności przyspieszymy ekspansję platform cyfrowych na nowych rynkach i dla naszych działań w miejscach docelowych. Naszym celem jest stałe obniżanie kosztów ogólnych o 30 procent w całej Grupie - mówił, cytowany w komunikacie prasowym, prezes TUI, Fritz Joussen.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami