TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Linie lotnicze KLM obchodzą swoje setne urodziny. Z tej okazji, w Krakowie zorganizowano spotkanie, na którym dyrektor sprzedaży Grupy KLM-Air France, Frantisek Siling, przybliżył, zarówno historię przewoźnika, jak i przede wszystkim jego plany na przyszłość.
reklama
Jak przekonywał Siling, w najbliższych latach KLM zamierza maksymalizować podjęte już działania w celu ciągłego obniżania emisji dwutlenku węgla. Kluczowe będzie też współdziałanie z innymi podmiotami. Integrując w dalszym stopniu zrównoważony rozwój ze swoją działalnością, KLM chce przyczyniać się do realizacji celów zawartych w "Agendzie ONZ 2030 na rzecz zrównoważonego rozwoju". W praktyce oznacza to dalszą modernizację floty, a także korzystanie ze zrównoważonego paliwa lotniczego na większą skalę, co będzie możliwe dzięki uruchomieniu pierwszej w Europie fabryce produkującej takie paliwo dla lotnictwa. Fabryka powstanie do 2022 roku, dzięki wspólnej inicjatywie KLM i firm z sektora energetycznego - SkyNRG i SHV.
Ponadto, KLM zamierza doskonalić procesy segregacji śmieci z każdego lotu i modernizować serwis w kierunku "less-waste". Inwestycje w modernizację sprzętu i innowacje realizowane we współpracy z dostawcami usług będą kontynuowane na lotnisku bazowym KLM - Schiphol w Amsterdamie W efekcie, działania te mają stworzyć zeroemisyjną, bardziej przyjazną środowisku infrastrukturę naziemną. Zgodnie z założeniami "Fly responsibly", KLM planuje też stopniowo zastępować część swoich lotów krótkodystansowych usługami kolejowymi, przy założeniu, że pociąg spełnia wymogi pasażerów lotniczych pod względem prędkości, niezawodności i komfortu podróży. We wrześniu tego roku, linie przystąpiły do realizacji tej strategii podejmując decyzję o zastąpieniu jednego z pięciu lotów na trasie Bruksela - Amsterdam Schiphol połączeniem kolejowym na pokładzie Thalys i zintegrowaniu usługi kolejowej z lotniczą - "Air & Rail (lot i pociąg). W dalszej perspektywie linia planuje wykorzystywać samoloty z napędem hybrydowym.
Trwają już prace, wspólnie z jednym z holenderskich uniwersytetów technicznych, nad samolotem przyszłości - Flying-V. Całkowicie zmieniony, aerodynamiczny kształt pojazdu i zmniejszona waga pozwolą na redukcję zużycia paliwa o 20%, w porównaniu z Airbusem A350 - aktualnie najbardziej zaawansowanym pod tym względem samolotem. Co więcej, konstrukcja systemu napędowego będzie podlegać łatwym adaptacjom do zastosowania alternatywnych form zasilania, jak na przykład elektrycznego napędu turbowentylatorów.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami