TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2006-07-03 - Mariusz Wiatrowski nowym prezesem lotniska Ławica. Czy teraz spełnią się marzenia poznaniaków?

8 czerwca 2006 roku Mariusz Wiatrowski został nowym prezesem Portu Lotniczego Poznań Ławica. Opowiada się za większą wygodą dla pasażerów biznesowych, jak również lepszym połączeniem lotniska z miastem.

reklama


Wiatrowski zastąpił Krzysztofa Pawłowskiego, który kierował spółką od 1997 r. Nowego prezesa, wyłoniła siedmioosobowa Rada Nadzorcza reprezentująca właścicieli: Przedsiębiorstwa Państwowego "Porty Lotnicze" oraz samorząd województwa wielkopolskiego i miasto Poznań. Należy przypomnieć, że w spółce Port Lotniczy Poznań Ławica 63,9% udziałów posiada PP Porty Lotnicze, Poznań 24,2% , a 11,9% województwo wielkopolskie. Grzegorz Hlebowicz, przewodniczący Rady Nadzorczej poinformował, iż - Praca pana prezesa Pawłowskiego została pozytywnie oceniona i nagrodzona - Jednak komunikat podpisany przez niego, po zakończeniu obrad rady informuje, że decyzje personalne są konsekwencją poprzedniego posiedzenia, na którym przyjęto sprawozdanie finansowe za rok 2005 (strata finansowa). Przewodniczący Rady Nadzorczej oznajmił - Nie ukrywam, że z osobą nowego prezesa wiążę nadzieję na szybszy rozwój Ławicy -

- Najważniejszy jest wynik finansowy spółki. Liczbę połączeń można zwiększać, pod warunkiem że będzie to opłacalne - twierdzi nowy prezes. - Chcę więc postawić przede wszystkim na udogodnienia dla pasażerów biznesowych. Tanie połączenia to również ważny kierunek, ale nie priorytetowy - dodał Wiatrowski i przyznał, że trawają już rozmowy na temat nowych połączeń. Należy przypomnieć, iż większa liczba połączeń z Ławicy - to jedno z czterech życzeń poznaniaków, wyłonionych w ankiecie "Zmieniamy Poznań". Nowy prezes chce również wybudować przy lotnisku centrum konferencyjne. Ponadto widzi konieczność poprawy dojazdu do portu z centrum miasta, ale uważa, to za powinność samorządu.

Ankieta dotycząca jakości obsługi, przeprowadzona wśród pasażerów odlatujących z Ławicy (od 8 maja do 2 czerwca), wykazała, że pasażerowie najlepiej ocenili obsługę na stanowiskach check-in, czas oczekiwania na odprawy i kontrolę bezpieczeństwa. Zastrzeżenia wśród pasażerów budzą natomiast: jakość i nagłośnienia komunikatów, czystość w hali odlotów oraz obsługa na stanowisku "informacja". Ankietowani ponadto uważają, że potrzebne są miejsca dla palących i darmowy dostęp do internetu.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com