TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Wakacje.pl, multiagent turystyczny, przekazał do dwóch schronisk 1,5 tony karmy na najintensywniejszy czas w roku. To element kampanii edukacyjnej przeciwko porzucaniu czworonogów latem. Pierwszy dzień lipca jest bowiem promowany jako dzień psa, co wobec porzuceń czworonogów w wakacje ma nieco ironiczny wymiar.
reklama
Myślę, że wakacje są najtrudniejszym momentem w roku. Po pierwsze adopcje stoją, bo latem ludzie raczej się nie decydują na nowego członka rodziny, a po drugie trafia do nas bardzo dużo kociąt, które urodziły się wiosną. Trafia też dużo psów, co jest efektem nieprzemyślanych decyzji w momencie zakupu czy adopcji. W tym momencie mamy pod opieką dużo zwierząt, które kiedyś miały swoich właścicieli, one nie urodziły się bezdomne mówi Małgorzata Witkowska-Zabawa ze schroniska Psitul mnie w Zabrzu. Co roku w okresie letnim liczba porzucanych zwierząt rośnie o ok. 30 procent w porównaniu z innymi miesiącami. W tym w schroniskach już da się zauważyć, że zwierząt przybywa.
W ramach kampanii edukacyjnej NajlePSIE wakacje największy w Polsce multiagent turystyczny przekazał do dwóch schronisk 1,5 tony karmy dla psów i kotów. Darowizna trafiła do placówek w Zabrzu i Chorzowie. Zależało nam na realnej pomocy nie tylko dla właścicieli czworonogów, ale i dla schronisk, które bezpośrednio ponoszą konsekwencje porzucania zwierząt. Nasi obserwatorzy mogli publikować na naszych social mediach zdjęcia swoich szczęśliwych pupili. Każde zdjęcie to porcja karmy dla schroniska. Akcja zaangażowała naprawdę wiele osób, za co jesteśmy ogromnie wdzięczni podkreśla Ewelina Karczewska-Stasik, koordynatorka kampanii w Wakacje.pl, która sama jest opiekunką suczki porzuconej przez poprzednich właścicieli przy stacji benzynowej lata temu.
Na stronie kampanii najlepsiewakacje.pl odbiorcy mogą zapoznać się z treściami edukacyjnymi związanymi z opieką nad pupilem, ale i znaleźć podpowiedzi, jak zachować się, jeśli trafią na porzucone zwierzę, czy jak wspierać schroniska latem. Odpowiedzialni właściciele mogą też liczyć na zniżkę w serwisie petsittingowym Petsy.
By kampania niosła ze sobą jak największą wartość merytoryczną, Wakacje.pl zaangażowały w nią inne marki, które na co dzień wpływają na poprawę sytuacji zwierząt: Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami w Polsce, najstarszą krajową organizację prozwierzęcą, serwis Petsy, na którym odbiorcy mogą liczyć na zniżki na opiekę nad pupilami, oraz fundację Sarigato w ramach projektu Karmimy Psiaki, która odpowiadała za zakup i transport karmy do wybranych schronisk.
W akcję zaangażował się Marcin Prokop, który w spocie swój głos oddał psu imieniem Racuch. Zwierzę zwraca uwagę na problem porzucania psów i kotów w okresie wakacyjnym. Dziennikarz zdecydował się na udział w akcji, ponieważ sam jest właścicielem psa Rufusa i jak przyznaje, nie rozumie, jak można postępować w tak okrutny sposób wobec zwierząt.
© 2025 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami