TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Ostatni tydzień przyniósł lepszą sprzedaż imprez turystycznych. Jednak w porównaniu do roku ubiegłego, liczba sprzedanych wycieczek jest wciąż jest na minusie - wynika z raportu Polskiego Związku Organizatorów Turystyki.
reklama
Analiza obejmuje sprzedaż w 42. tygodniu czyli od 15 do 21 października 2018 roku i odnosi się do sprzedaży wyjazdów na sezon zaczynający się 1 listopada 2018 a kończący 31 października 2019 roku. Zestawienie przygotował Polski Związek Organizatorów Turystyki i bazuje na danych dostępnych z systemu rezerwacyjnego MerlinX. Sprzedaż imprez turystycznych zanotowała 4,4% spadek rok do roku. Natomiast klientów w salonach touroperatorów było o 3,1% mniej w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym. Patrząc na wyniki z poprzednich tygodni, zainteresowanie przyszłorocznymi wyjazdami delikatnie się poprawiło. Co ciekawe, ilość sprzedanych imprez lotniczych zmniejszyła się o 2,9%, na imprezy turystyczne z dojazdem własnych zdecydowało się o 23,4% mniej klientów. Jeśli chodzi o wycieczki autokarowe - te z kolei notują 6,5% wzrost.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami