TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Kto zostanie komisarzem ds. transportu i turystyki? Komisja Europejska rozmawiała z najpoważniejszą kandydatką na to stanowisko.
reklama
Do ubiegania się o stanowisko unijnego komisarza ds. turystyki i transportu desygnowana została Adina-Ioana Valean, europosłanka z Rumunii. W czwartek 14 listopada, odbyła się rozmowa z kandydatką.
Prawo do swobodnego przemieszczania się jest wysoko cenione przez obywateli UE, a transport to umożliwia - powiedziała Adina-Ioana Valean w swoim wystąpieniu wprowadzającym. Jeśli chodzi o zielony ład europejski, Valean powiedziała, że nie da się go zrealizować bez transportu, ale ekologiczna mobilność musi służyć interesom obywateli. Potrzebne są dodatkowe wysiłki, aby osiągnąć cele w zakresie neutralizacji emisji dwutlenku węgla, ale musi to być ekonomicznie wykonalne, aby ludzie mogli to zaakceptować - dodała. Wskazywała, że cyfryzacja i automatyzacja pociągają za sobą ogromne zmiany w sektorze, ale nie mogą się one wiązać z kosztami ludzkimi, dlatego konieczne jest położenie większego nacisku na szkolenia i przekwalifikowanie.
Kandydatka na komisarza powiedziała, że będzie pracować nad poprawą bezpieczeństwa ruchu drogowego i będzie dążyć do ukończenia tworzenia Jednolitej Europejskiej Przestrzeni Powietrznej, w celu zmniejszenia zatorów w przestrzeni powietrznej i emisji CO2. Chce dołoży starań, aby zwiększyć wykorzystanie pojazdów ekologicznychoraz wprowadzenie publicznie dostępnych punktów uzupełniania paliwa i ładowania. Valean powiedziała, że chociaż Unia dysponuje uregulowaniami w zakresie praw pasażerów, należy podjąć dalsze działania w tym zakresie. Jeśli chodzi o inwestycje infrastrukturalne, powiedziała, że będzie bronić budżetu programu "Connecting Europe Facility" na kolejne wieloletnie ramy finansowe.
Posłowie z kilku grup zadawali pytania poseł Valean w sprawie konkretnych środków i inicjatyw, które zamierza przedstawić w kontekście Zielonego Ładu, w sprawie środków wsparcia dla pracowników sektora oraz w sprawie sposobów poprawy połączeń transportowych w odległych regionach. Podczas gdy niektórzy eurodeputowani podkreślali znaczenie ukończenia tworzenia Jednolitej Europejskiej Przestrzeni Powietrznej w celu ograniczenia emisji, inni pytali również, czy zamierza wspierać inne środki, takie jak podatek od paliwa lotniczego i czy zamierza wspierać projekty na rzecz ochrony klimatu finansowane przez Unię Europejską.
Niektórzy eurodeputowani wyrazili również obawy, że Zielony Ład może doprowadzić do tego, że europejskie przedsiębiorstwa staną się mniej konkurencyjne i chcieliby wiedzieć, w jaki sposób Komisja będzie wspierać MŚP w tym kontekście.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami