TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2020-04-20 - Harmony Polish Hotels sugeruje hotelarzom pożądane praktyki w dobie epidemii

Wznowienie działalności hotelarskiej jest przewidziane w drugim etapie "odmrażania gospodarki". Epidemia koronawirusa z pewnością zmieni sposób pracy w hotelach. Fundacja Harmony Polish Hotels przygotowała Kodeks Dobrych Praktyk dla hotelarzy, wznawiających działalność.

reklama


Intencją Kodeksu jest przygotowanie hoteli na przyjęcie Gości w hotelach w nowej rzeczywistości i zmieniającej się sytuacji w obliczu COVID-19. Zawiera 40 punktów, wskazujących na pożądane praktyki w odniesieniu do recepcji, pokoi, hotelowej gastronomii, czy pomieszczeń ogólnodostępnych, stref SPA, czy pracowników. Daje także pewne wyobrażenie na temat tego, jak, przynajmniej przez jakiś czas, może wyglądać praca i pobyt w hotelu. Pełną treść kodeksu zamieścimy na końcu artykułu.

Podstawą jest udostępnienie środków do dezynfekcji rąk praktycznie w każdym, możliwym pomieszczeniu, w recepcji, pokojach, spa, hotelowych restauracji, barów, czy częściach wspólnych. Fundacja proponuje także, aby recepcjoniści mierzyli, bezdotykowym termometrem, każdemu z gości temperaturę. Goście z podwyższoną temperaturą, lub innymi objawami chorobowymi, nie mogliby zostać przyjęci w obiekcie. Wśród dobrych praktyk dla recepcjonistów wymieniono także noszenie rękawiczek i maseczek, bądź przyłbic ochronnych, systematyczną dezynfekcję drzwi, lady recepcyjnej, poręczy, terminali, kart pokojowych itd., ograniczenie liczby osób przebywających jednocześnie w hotelowym lobby, ograniczenie do minimum czasu, który gość spędza przy recepcji, czy używanie jednorazowych długopisów.

Harmony Polish Hotels proponuje także zakaz wpuszczania do pokoi osób niezameldowanych, obowiązkowe ozonowanie pokoju, po opuszczeniu go przez gościa, dezynfekcję i częste wietrzenie.

Jeśli chodzi o hotelową gastronomię, to kodeks proponuje podobne rozwiązania, jak dla recepcji, a oprócz tego, zwiększenie odległości między stolikami, a także dezynfekcję naczyń, częstą zmianę obrusów.

W stosunku do pracowników, proponowane są m.in. szkolenia z zachowania szczególnych środków bezpieczeństwa, używanie odzieży ochronnej, czy wprowadzenie dodatkowych dezynfekcji części wspólnych dla pracowników.

Poniżej pełna wersja Kodeksu Dobrych Praktyk, przygotowanego przez Harmony Polish Hotels.


Możesz także pobrać plik: turinfo_20200420_kodeks_dobrych_praktyk_harmony.pdf



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com