TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2018-10-10 - Nowy trend w turystyce?

Coraz większy udział w gospodarce odgrywa również turystyka biznesowa, a w niej zyskuje na znaczeniu nowy trend - bleisure.

reklama


Określenie "bleisure" to termin pochodzący z połączenia angielskich słów "business" i "leisure", czyli połączenie wyjazdu służbowego z wypoczynkiem. Jak pokazują doświadczenia z rynku amerykańskiego, jest to zyskujące na znaczeniu zjawisko w biznesie i trend z dużym potencjałem w turystyce, zauważalny również już w Polsce.

Popularność trendu określanego terminem "bleisure" pokazuje, jak zmieniają się aktualnie oczekiwania co do podróży biznesowych. Duże znaczenie w popularyzacji tego zjawiska, jakim jest łączenie wyjazdu służbowego z wypoczynkiem, ma funkcjonowanie na rynku pracy millenialsów, czyli przedstawicieli pokolenia Y urodzonego pomiędzy 1980 - 2000. Jest to wymagająca grupa pracowników, często postrzegana przez pracodawców jako roszczeniowa i wygodna, ale także zaangażowana w pracę i mobilna. Dla nich połączenie wyjazdu służbowego z zwiedzaniem i wypoczynkiem jest sposobem na gromadzenie przeżyć, które pozwala im zaoszczędzić pieniądze, poznawać nowe miejsca, czasami spotkać się z rodziną mieszkającą poza krajem i aktywnie wypoczywać.

W Polsce "bleisure" jest wciąż nowym trendem w turystyce i bardzo młodym zjawiskiem na rynku pracy, ale podobnie jak city break, który debiutował kilka lat temu szybko zyskuje na znaczeniu. Aktualnie polskie miasta, szczególnie te popularne turystycznie poza dobrą infrastrukturą hotelową, mają do zaoferowania wiele ciekawych rozrywek - komentuje Grzegorz Rożalski z serwisu Prezentmarzeń.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com