TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
AmRest zadebiutował dziś na hiszpańskiej giełdzie. Akcje Spółki wprowadzono do obiegu w procesie technicznego listingu (dual listing) pod symbolem "EAT" - tym samym co na warszawskim parkiecie, na którym firma obecna jest od 2005 roku.
reklama
Dzięki ponadprzeciętnym wynikom finansowym, AmRest jest na dobrej drodze do realizacji wizji podwojenia biznesu w perspektywie 3 lat (2x3 Vision). W III kwartale tego roku, sprzedaż firmy wzrosła o ponad 23 proc., osiągając poziom 392 milionów euro, czyli o 74 miliony więcej niż w roku poprzednim. Jednocześnie EBITDA wyniosła 50 milionów euro, co oznacza wzrost o 6 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym.
Wejście AmRest na giełdę w Hiszpanii umocni pozycję firmy w Europie Zachodniej i ułatwi dotarcie na nowe rynki, co jednocześnie pozwoli pozyskać nowe grono inwestorów.
José Parés, PrzewodniczÄ…cy Rady Dyrektorów AmRest, powiedziaÅ‚: AmRest podjÄ…Å‚ strategicznÄ… decyzjÄ™ o przeniesieniu swojej siedziby do Hiszpanii, która jest drugim pod wzglÄ™dem wielkoÅ›ci i jednoczeÅ›nie najbardziej dochodowym rynkiem w portfelu Spółki. DziÄ™ki wejÅ›ciu na hiszpaÅ„skÄ… gieÅ‚dÄ™ AmRest od dziÅ› notowany jest również w Euro - walucie, która otwiera szereg możliwoÅ›ci zarówno dla firmy, jak i akcjonariuszy, by wspólnie tworzyć zrównoważony biznes z ogromnym potencjaÅ‚em do dalszego rozwoju.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami