TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2008-10-08 - Warszawa: rozpoczyna się budowa obwodnicy

Już niedługo przy lotnisku Okęcie ma rozpocząć się budowa nowej drogi ekspresowej, która będzie fragmentem południowej obwodnicy Warszawy. Przez dwa lata kierowców czekają ogromne utrudnienia na ulicach Puławskiej i Marynarskiej.

reklama


Generalna Dyrekcja Dróg ogłosi przetarg, w którym za dwa-trzy miesiące wybrany zostanie wykonawca ośmiokilometrowej drogi ekspresowej. Zgodnie z założeniami droga będzie miała kształt litery "L". Będzie prowadzić od ul. Marynarskiej na Służewcu wzdłuż torów linii radomskiej aż do portu lotniczego Okęcie. Będzie to pierwszy odcinek planowej od wielu lat trasy N-S. Powstanie również dwuipółkilometrowy odcinek południowej obwodnicy Warszawy od lotniska do ulicy Puławskiej. Trasa ta w przyszłości będzie połączona z autostradą A2, która od zachodu i od wschodu dotrze do rogatek stolicy.

Dlaczego drogowcy wytyczają arterię z kilkoma ślepymi wlotami, która będzie raczej słabo wykorzystana? Ponieważ uznali, że od czegoś trzeba zacząć budowę dróg ekspresowych na południu Warszawy, a to stosunkowo słabo zaludniona część miasta. Drogowcy liczą na to, że przetarg uda się rozstrzygnąć w miarę szybko i zimą wykonawca przystąpi do prac przygotowawczych. Jeszcze w październiku wojewoda ma wydać pozwolenie na budowę tego odcinka. - Roboty potrwają w sumie ponad dwa lata - mówi Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka mazowieckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Spowodują duże zamieszanie w okolicy, na początek w okolicy ul. Marynarskiej. Po kilku latach od przebudowy jej skrzyżowania przy Galerii Mokotów, ponownie trzeba będzie wstrzymać ruch tramwajów na Służewiec, bo tamtejsza pętla tramwajowa musi być przesunięta. Nad torami znajdzie się ogromny węzeł. GDDKiA zapowiada jednak, że utrudnienia dla kierowców będą jak najmniejsze. Na początek powstaną nowe wiadukty. Potem zostanie na nie przerzucony ruch ze starych estakad, które będą zburzone i postawione od nowa. Kierowcy zawsze będą mieli do dyspozycji po dwa pasy w każdym kierunku.

Gorzej może być na ulicy Puławskiej, gdzie powstanie pierwsza część węzła z przyszłą południową obwodnicą Warszawy. Tu zamiast trzech pasów w każdą stronę między Piasecznem a Warszawą w czasie budowy będą dostępne tylko dwa. Szczegółową organizację ruchu wraz z harmonogramem prac przygotuje ich wykonawca.

Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych zapowiada, że wraz z budową węzła przy ul. Marynarskiej będzie poszerzał tę ulicę do trzech pasów ruchu w każdym kierunku. Między stacją PKP Służewiec a Galerią Mokotów nie będzie skrzyżowań z sygnalizacją świetlną. Nad ulicą ma z kolei powstać wiadukt dla jadących ul. Postępu. Te prace rozpoczną się najwcześniej w połowie przyszłego roku.

Wciąż nie wiadomo jednak, kiedy rozpocznie się budowa kluczowego odcinka południowej obwodnicy Warszawy - od lotniska do węzła Konotopa pod Piastowem, gdzie obwodnica ma się połączyć z autostradą A2. Drogowcy wciąż wykupują grunty i czekają na decyzję środowiskową. Trzeba również znaleźć mieszkania zastępcze dla lokatorów domów komunalnych we Włochach i w Ursusie. GDDKiA zamierza zacząć budowę tego odcinka w przyszłym roku.



Źródło: Gazeta Wyborcza

Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com