TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2018-10-05 - Gastronomia: rośnie rynek zamówień jedzenia online

Branża gastronomiczna jest w fazie dynamicznego rozwoju. Przede wszystkim rozwija się rynek zamówień jedzenia on-line. W gastronomii rozpoczęła się nowa era, w której znaczącą rolę zaczynają odgrywać platformy cyfrowe i nowoczesne technologie.

reklama


Coraz lepsza sytuacja ekonomiczna Polaków wpływa na wiele aspektów ich życia, m.in. na nawyki żywieniowe. Według danych PMR Research, wartość rynku gastronomicznego przekroczy w 2018 roku 30 mld zł netto i będzie o 5,8 proc. wyższa niż w ubiegłym roku. Nie tylko przybywa nowych kawiarni czy restauracji, ale obserwujemy również systematyczny rozwój usług związanych z zamawianiem jedzenia on-line.

Jak wynika z danych Nielsena, choć e-commerce w branży kulinarnej stanowi obecnie zaledwie 5-6 proc. wszystkich transakcji w gastronomii, to wzrasta o około 60-70 proc. rok do roku - najszybciej w całym sektorze handlu elektronicznego. Rosnąca popularność zamówień jedzenia on-line w Polsce, przekłada się na wzrost inwestycji dużych graczy w tym segmencie. Rozwój Spółki AmRest, jednego z publicznie notowanych operatorów gastronomicznych w Europie, związany jest nie tylko z akwizycjami oraz wzmacnianiem portfela marek. Firma wdraża też rozwiązania cyfrowe do swojego biznesu, inwestując w platformy internetowe i aplikacje mobilne.

JednÄ… z kluczowych inwestycji dla AmRest w obszarze digital byÅ‚o nabycie pakietu wiÄ™kszoÅ›ciowego w serwisie do zamawiania jedzenia pizzaportal.pl. W tym roku, Spółka wzmocniÅ‚a swojÄ… obecność w segmencie agregatorów gastronomicznych, inwestujÄ…c w hiszpaÅ„skÄ… platformÄ™ Glovo. Co wiÄ™cej, AmRest konsekwentnie wdraża do swoich restauracji rozwiÄ…zania cyfrowe i mobilne, które uÅ‚atwiajÄ… kontakt klienta z markÄ…. PrzykÅ‚adem może być aplikacja w ramach sieci KFC, pozwalajÄ…ca na zamawianie jedzenia i zapÅ‚atÄ™ on-line za dostawÄ™ do wybranego przez siebie miejsca. Ponadto, użytkownicy majÄ… również dostÄ™p do funkcji "Zamów i odbierz w restauracji" - dziÄ™ki czemu mogÄ… odebrać posiÅ‚ek w lokalu bez czekania w kolejce. AmRest uruchomiÅ‚ także aplikacje na smartfony dla Pizza Hut i Starbucks.

- Realizacja strategii digital oraz inwestycje w innowacyjne platformy stanowiÄ… obecnie jeden z głównych filarów rozwoju AmRest. Stale obserwujemy trendy konsumenckie i sÅ‚uchamy gÅ‚osu klientów. PodjÄ™te dziaÅ‚ania sÄ… odpowiedziÄ… na ich potrzeby. Naszym celem jest dalszy rozwój w zakresie platform cyfrowych oraz nowych technologii. Otwieramy nowy rozdziaÅ‚ w gastronomii - mówi Adam Sawicki, Chief Digital Officer AmRest.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com