TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2018-09-26 - Dlaczego w hotelach zazwyczaj widzimy białe ręczniki?

Każdy, kto chociaż raz w życiu nocował w hotelu wie, że wizytówką każdego z nich jest biel. Obowiązkowo wręcz każda pościel oraz ręczniki są koloru białego. Ale czy jest to wymaganie? Czy przyjęta przez hotelarzy niepisana zasada? Zaglądnijmy za kulisy hotelarstwa i zastanówmy, o co tak naprawdę chodzi z tymi ręcznikami?

reklama


Ręczniki hotelowe - jakie wybrać?

Ręczniki to podstawa. Każdy gość przyjeżdżając do hotelu patrzy na to, żeby móc się wykąpać, wyspać i odpocząć w zaciszu wynajętego pokoju. W dzisiejszych czasach goście hotelowi mają coraz większe wymagania, płacą, więc oczekują, że wszystko będzie w jak najlepszym porządku. Czystość w pokojach, świeża i pachnąca pościel, czyste ręczniki zachęcające do tego, żeby wziąć prysznic lub długą kąpiel. Oczekiwania odnośnie ręczników bywają najczęściej takie, by były one czyste, pachnące. Muszą być dobrej jakości, miękkie oraz chłonne. Jak pogodzić oczekiwania klientów z ekonomiką hotelu? Bo przecież taki ręcznik musi być też wytrzymały i odporny na częste pranie w wysokich temperaturach. Ważna jest tkanina, rodzaj przędzy, gęstość splotu, ale też gramatura czy certyfikat. Jednym z wiodących producentów na rynku bielizny hotelowej jest Polska Grupa Tekstylna, oferująca szeroki asortyment produktów dla hoteli i pensjonatów. Zatem jakość, to priorytet, ale czy coś jeszcze?

A co z kolorem?
Czy faktycznie ręczniki hotelowe muszą być białe? Teoretycznie? Nie. Jednak kolorowe ręczniki z punktu widzenia finansów hotelu nie są zbyt praktyczne, dlatego biel nadal cieszy się dużą popularnością. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że nie płowieje, a to bardzo ważny atut w miejscach, gdzie ręczniki prane są często i w bardzo wysokich temperaturach. Ponadto biel jest kolorem uniwersalnym. Bez względu na wystrój pokoju hotelowego, białe ręczniki zawsze będą pasowały do wnętrza i nie będzie problemu z dobrem brakujących sztuk.

Względy praktyczne, czy coś jeszcze?

Ale czy tylko praktyczny aspekt bieli jest istotny? Niezupełnie. Za bielą w hotelowych ręcznikach przemawia także aspekt psychologiczny. Biały, ma symbolizować produkt najlepszy, nawiązywać do wysokiego standardu, kojarzyć się z luksusem i dawać gościom poczucie doskonałości. Wszechobecna biel ma temu służyć. Bo co to za prestiż, jeśli na ręcznikach znajdują się wszystkie kolory tęczy albo wszystkie zwierzęta z lokalnego ogrodu zoologicznego?

Komunikat firmy. Serwis nie odpowiada za treści nieredakcyjne.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com