TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2020-03-02 - Czym kierujÄ… siÄ™ Polacy wybierajÄ…c hotele?

Nawet co drugi Polak, przynajmniej raz w roku, decyduje siÄ™ na weekendowy pobyt w hotelu w naszym kraju.

reklama


Najczęściej za jedną noc płacimy od 100 do 200 zł i to właśnie cena jest najważniejszym kryterium wyboru obiektu noclegowego. Na kolejnych miejscach znajduje się dogodna lokalizacja, standard i jedzenie. Tylko jedna piąta Polaków przy wyborze hotelu bierze pod uwagę usługi jak siłownia czy SPA - wynika z badania zleconego przez CBRE. Eksperci firmy wskazują, że w Polsce powstaje coraz więcej hoteli międzynarodowych sieci, głównie trzy- i czterogwiazdkowych, co jest adekwatne do potrzeb naszego rynku. Obiekty te oferują ujednolicone standardy, przy często bardzo atrakcyjnej cenie.

Rynek hotelowy w Polsce szybko siÄ™ rozwija, zarówno pod kÄ…tem popytu na miejsca noclegowe, jak i podaży pokoi. Hotele cieszÄ… siÄ™ coraz wiÄ™kszÄ… popularnoÅ›ciÄ… wÅ›ród krajowych turystów, których przyjazdy osiÄ…gajÄ… rekordowe poziomy. Z przeprowadzonego przez nas badania wynika, że Polacy szukajÄ… głównie obiektów 3- lub 4-gwiazdkowych w cenie najlepiej do 200 zÅ‚ za noc. Dodatkowo, powstajÄ…ce lub już istniejÄ…ce miÄ™dzynarodowe marki hoteli, przyciÄ…gajÄ… wiÄ™cej turystów zagranicznych, którzy mogÄ… być przywiÄ…zani do okreÅ›lonych standardów. A w globalnych sieciach hotelowych mamy gwarancjÄ™, że otrzymamy mniej wiÄ™cej taki sam poziom obsÅ‚ugi w dowolnym miejscu - mówi Agnieszka Topczewska, starszy konsultant w dziale hotelowym w CBRE.

Z badania CBRE wynika, że trzy czwarte Polaków zdecydowało się na pobyt w hotelu w 2019 roku w związku z wypoczynkiem lub wyjazdem na weekend. Najważniejszym kryterium wyboru dla aż 76% krajowych turystów była cena. Niemal połowa respondentów płaciła średnio 100-200 zł za noc, mniej niż 100 zł zadeklarowało 27% osób, a jedna piąta - od 200 do 300 zł. Na wyższe kwoty, przekraczające 300 zł za noc pozwalało sobie jedynie 5% zapytanych.

Na drugim miejscu ważnych kryteriów przy wyborze hotelu znalazÅ‚a siÄ™ lokalizacja, którÄ… wskazaÅ‚o 69% Polaków. Podium zamyka standard obiektu, ważny dla 49% osób, choć warto tutaj zwrócić uwagÄ™, że zauważalnie wiÄ™ksze znaczenie miaÅ‚ on dla kobiet niż dla mężczyzn. Tuż za podium znalazÅ‚o siÄ™ jedzenie, które jest kluczowym kryterium dla 41% zapytanych. Co ciekawe, najważniejsze jest dla najmÅ‚odszych osób, w wieku od 18 do 24 roku życia - w tej grupie wyniki siÄ™gnęły 53%, a najmniej ważne dla osób w wieku powyżej 55 lat. WiÄ™kszość Polaków nie ma wygórowanych oczekiwaÅ„ w zakresie usÅ‚ug oferowanych w hotelu - na obsÅ‚ugÄ™ zwraca uwagÄ™ jedna czwarta z nas (24%), SPA i siÅ‚owni poszukuje tylko 19% osób.

Już 4 na 10 Polaków zapytanych o najczęściej wybierany standard hotelu wskazuje na obiekty trzygwiazdkowe, 27% decyduje siÄ™ na cztery gwiazdki, a w najbardziej luksusowych obiektach o najwyższej liczbie piÄ™ciu gwiazdek, spÄ™dzaÅ‚o weekendy tylko 6% Polaków. Eksperci CBRE, wskazujÄ…, że teraz w Polsce powstaje najwiÄ™cej obiektów wÅ‚aÅ›nie trzy- i czterogwiazdkowych, co z punktu widzenia zapotrzebowania na rynku i preferencji goÅ›ci jest dobrÄ… strategiÄ….



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com