TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2008-01-16 - Krakowskie hotele najlepsze w światowych rankingach

Krakowskie hotele oraz hostele regularnie znajdują się wśród najlepszych. Zarówno światowe jak i krajowe rankingi doceniają ich ofertę.

reklama


Początek roku związany jest z licznymi rankingami, plebiscytami, wynikami ankiet, a także rozstrzygnięciami konkursów, które wskazują na wizerunek zwycięskich obiektów.

Krakowski Flamingo Hostel został najlepszym hostelem na świecie.

Kraków jest liderem ruchu turystycznego. Na dalszych miejscach znalazła się Warszawa, Wrocław i Trójmiasto. Z analizy ofert, które przedstawione są w portalu HostelWorld.com, należącym do najważniejszych portali rezerwacyjnych świata wynika, że na koniec 2007 roku w Polsce funkcjonowało 115 hosteli, z czego aż 72 znajdowały się w Krakowie. W Warszawie działa zaledwie 14 hosteli, a we Wrocławiu 10. Pod względem ilości hoteli na pierwszym miejscu jest Warszawa, ale Kraków tuż za nią. Daleko za nimi znajdują się inne miasta z ponad pół milionami mieszkańców.

Większy sukces, już po raz drugi z rzędu odniosły dwa krakowskie hostele, które zdobyły czołowe miejsca w corocznym plebiscycie HostelWorld.com. W ubiegłym roku temu zwyciężył Mama's hostel z ulicy Brackiej, natomiast Flamingo z Szewskiej uznany został za zwycięzcę kategorii ‘Najlepsza lokalizacja". W tym roku Flamingo jest pierwszy, a Mama's drugi.

Marta Firlet-Bradshaw z serwisu Cracow-life.com podkreśla - Na świecie działa kilka prężnych hostelowych organizacji, ogłaszających tego typu konkursy. Choć HostelWorld jest największy, sporo placówek zrzesza też np. portal Gomio.com, a także inne, popularne w wybranych krajach sieci. Trudno przewidzieć, czy zwycięzca z danego grona jest rzeczywiście najlepszy w świecie. O tym decydują przecież wypełniający ankiety, spora część obiektów nie startuje w takich wyścigach, a przede wszystkim liczy się medialna siła takiego newsa. Na pewno jeśli chodzi o Kraków, nie mamy się czego wstydzić.

Analitycy rynku hotelarstwa uważają, że klient bardziej niż na pozycję obiektu w konkursie powinien zwrócić uwagę na opis jego walorów, a także na opinie internautów. W przypadku zwycięzców obu rankingów recenzenci zwrócili uwagę między innymi na "niezwykłą atmosferę i staranność obsługi, aby każdego dnia gość miał do wyboru inny zestaw atrakcji" (Flamingo). Natomiast w Piaście, oprócz docenienia awansu z trzech do pięciu gwiazdek w ciągu trzech sezonów oraz licznych ułatwień dla niepełnosprawnych uznano także pozahotelowe atrakcje, jak rzadkie gatunki roślin i zwierząt w ogrodzie i regionalną karczmę.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com