TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2017-03-17 - Ponad miliard euro zysku przewoźnika. W planach duże inwestycje

Prawie jedną trzecią zysku, który wyniósł 1,78 miliarda euro spółka Lufthansa Group zamierzają przeznaczyć na inwestycje.

reklama


Zysk netto za 2016 rok wyniósł prawie 1,78 miliarda euro, jest to lepszy wynik od poprzedniego roku o 4,6%. Lufthansa Group najwięcej - 1,5 mld zarobiła, dzięki liniom lotniczym: Lufthansa, SWISS, Austrian Airlines i Eurowings. Z usług przewoźników spółki korzysta dziennie około 300 tysięcy pasażerów.

Jednym z planów Lufthansy na ten rok jest obniżenie kosztów działalności przedsiębiorstwa. Będzie to jednak trudne zadanie, gdyż przewoźnik spodziewa się wzrostu wydatku na paliwo o 350 milionów euro, który łącznie wyniesie około 5,2 miliard euro. W ostatnim czasie miał miejsce strajki pracowników spółki, które kosztowały przewoźnika około 100 milionów euro. Związek zawodowy reprezentujący personel, zawarł już jednak porozumienie z Lufthansą odnośnie płac, które będzie obowiązywać do 2022 roku.

Nie chcemy być postrzegani wyłącznie jako firma transportowa. Nasz cel? Być najbardziej zdigitalizowaną linią lotniczą świata - mówił Harry Hohmeister, członek zarządu Lufthansa Group. Na targach turystycznych ITB w Berlinie 8 marca br. zapowiedział, że nowym trendem i słowem-kluczem dla firmy w najbliższych latach jest digitalizacja.

Lufthansa planuje wprowadzenie do samolotów połączenia wi-fi nie tylko na trasach długodystansowych. Papierową prasę w samolotach mają zastąpić e-gazety, dostępne w różnych językach. Dodatkowo w przyszłości pasażerowie będą mogli korzystać z informacji głosowych na temat lotu, na który wykupili bilet. Lufthansa zawarła już w tej sprawie wstępne porozumienie z Google na temat projektu. Spółka do 2020 roku ma zamiar wydać na rozwój około 500 milionów euro.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com