TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Rok 2019 jest okresem o wyjątkowym znaczeniu dla Orbis S.A. Po przeprowadzeniu kompleksowych analiz Spółka zdecydowała się na podział przedsiębiorstwa na dwie linie biznesowe - tzw. "lekką" i "ciężką", co jest naturalnym krokiem, obserwowanym w rozwoju międzynarodowych grup hotelarskich - przekonuje prezes zarządu spółki Gilles Clavie.
reklama
Decyzja ta została podjęta z uwagi na szybki rozwój w strukturze hoteli Orbis tzw. "lekkich aktywów" czyli hoteli dołączanych poprzez zawieranie umów o zarządzanie i franczyzy (które stanowią już niemal 50% całej sieci) oraz na różnice pomiędzy modelem biznesowym Orbis i Accor.
Dzięki podziałowi na dwie linie biznesowe i zbyciu Accorowi części serwisowej, Orbis będzie w stanie wycenić tę część swojego przedsiębiorstwa, która jest prowadzona w oparciu o model "asset light" i skupić całą swoją uwagę na podstawowej działalności, tj. na "aktywach ciężkich", będących w "DNA" Spółki. Po zakończeniu transakcji sprzedaży, Orbis posiadający 73 własne hotele, będzie gotowy rozpocząć okres dalszegorozwoju według nowego modelu działania. Zważywszy, że Accor ogłosił zamiar zbycia wszystkich należących do niego akcji w Spółce Orbis, jesteśmy przekonani, że nasi nowi akcjonariusze będą wspierali wypracowaną strategię rozwoju Spółki. Choć profil działalności naszej Spółki ulega przekształceniu, jej trzy najważniejsze filary pozostają niezmienne: osiągane wyniki (Performance), rozwój sieci hoteli (Portfolio) i nasi pracownicy (People).- powiedział Gilles Clavie.
Wskaźniki osiągane w pierwszym półroczu, w całym regionie Europy Wschodniej utrzymywały się na wysokim poziomie. Głównym motorem wzrostu pozostawała średnia cena, która wzrosła w całej Grupie o +4,4%. Skonsolidowane przychody w pierwszym półroczu 2019 r. sięgnęły 666,1 mln zł, co stanowi wzrost o 4,8%. EBITDA Grupy Orbis wyniosła 218,8 mln zł, odnotowując wzrost o 19,3%.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami