TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Internetowe biura podróży Edreams ODIGEO, Etraveli Group i Kiwi.com zobowiązały się do lepszego informowania konsumentów o ich prawach w przypadku odwołania lotu przez linie lotnicze oraz do przekazywania zwrotów kosztów biletów w ciągu siedmiu dni od ich otrzymania od linii lotniczych, co oznacza, że konsumenci powinni otrzymać je łącznie po 14 dniach. Jest to efekt negocjacji z Komisją Europejską i krajowymi organami ochrony konsumentów.
reklama
Zgodnie z unijnymi przepisami, linie lotnicze odwołujące lot są zobowiązane do zwrócenia kosztów biletów w ciągu siedmiu dni od momentu, gdy pasażer zdecyduje się na zwrot kosztów lotu. Bilety lotnicze można jednak również kupić za pośrednictwem pośrednika ("internetowego biura podróży").
Działanie to uzupełnia wcześniejszy dialog z 16 głównymi europejskimi liniami lotniczymi, w wyniku którego zobowiązały się one do przestrzegania 7-dniowego terminu zwrotu kosztów i zwrotu ponad 500 000 voucherów lotniczych, które zostały wydane konsumentom w wyniku odwołania lotów podczas pandemii COVID-19. Dialog z liniami lotniczymi w 2021 r. zwrócił uwagę na dodatkowe opóźnienia, których doświadczyli pasażerowie, gdy anulowane bilety zostały zakupione przez pośrednika.
Internetowe biura podróży, których dotyczy akcja, to: eDreams ODIGEO (z markami takimi jak eDreams, Opodo, Go Voyages, Travellink i Liligo); Etraveli Group (z markami takimi jak Mytrip, GotoGate, Flybillet, Flightnetwork, Supersavetravel, seat24 i Travelstart); i Kiwi.com. Akcja pierwotnie dotyczyła również Otravo, które jednak zakończyło działalność w grudniu 2022 roku.
W przypadku odwołanych lotów, internetowe biura podróży przekażą konsumentowi zwrot kosztów od linii lotniczej w ciągu 7 dni od dnia, w którym pośrednik otrzyma zwrot kosztów od linii lotniczej. Spowoduje to zwrot pieniędzy w ciągu 14 dni dla konsumentów, którzy kupili bilet za pośrednictwem internetowego biura. Pozostałe zaległości w przekazywaniu zwrotów otrzymanych od linii lotniczych zostały lub zostaną usunięte najpóźniej do 30 czerwca 2023 roku.
Numer telefonu i adres e-mail internetowego biura podróży zostaną podane w sekcjach pomocy technicznej lub "Skontaktuj się z nami" na ich stronach internetowych, tak, aby konsumenci mogli się z nimi komunikować również za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonu.
Informacje na temat konkretnych korzyści związanych z różnymi pakietami usług oferowanymi przez internetowe biura podróży mają być bardziej przejrzyste.
Pasażerowie mają być wyraźnie informowani o swoich ustawowych prawach wynikających z rozporządzenia w sprawie praw pasażerów linii lotniczych do zmiany planu podróży lub zwrotu kosztów w przypadku odwołania lotu przez linię lotniczą. Będą oni również wyraźnie informowani o tym, czy lot został odwołany.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami