TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Zakończył się dziesiąty "Poznań za pół ceny". Podczas ostatniego weekendu kwietnia mieszkańcy i turyści tłumnie korzystali z ponad 140. ofert w Poznaniu oraz jego okolicach. Nie przeszkodziła temu raczej chłodna i zmienna aura.
reklama
Już od dekady akcja udowadnia jak bogata jest oferta turystyczna stolicy Wielkopolski. Dzięki niej można zaplanować cały weekend - od noclegów, przez posiłki, aż po miejsca i atrakcje, które chcemy odwiedzić. To wszystko w cenach obniżonych o 50 procent przez jeden specjalny weekend w ciągu roku.
Naszą tajemnicą jest bardzo bogaty program. Po prostu nie da się zobaczyć wszystkiego i będąc turystą trzeba do Poznania wrócić, już niekoniecznie przy okazji naszej akcji - tłumaczy Wojciech Mania z Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej (PLOT), koordynator tegorocznej edycji.
Na podstawie programu wydarzenia oraz badań przeprowadzanych podczas wcześniejszych edycji akcji przez Katedrę Turystyki Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, można wstępnie oszacować, że w tegorocznym "Poznaniu za pół ceny" wzięło udział około 15-20 tys. osób, które skorzystały łącznie z 40-60 tys. usług. Jednak nie można również pominąć efektu promocyjnego akcji. Dzięki niej o ofercie Poznania i okolic dowiadują się potencjalni turyści z kraju i zagranicy.
Podczas samej akcji dużym zainteresowaniem cieszył się program turystyczny, w tym wycieczki z przewodnikami, w których łącznie wzięło udział nawet kilkaset osób. Jedną z nich były "Mroczne historie". Tylko ich śladami podążało ponad 150 osób. Komplety uczestników były także podczas wycieczek w gwarze poznańskiej zorganizowanych przez Lech Browary Wielkopolski i w Starym Browarze. Podczas weekendu za pół ceny Rogalowe Muzeum Poznania odwiedziło nie mniej niż 1500 osób.
Hitem okazała się propozycja Teatru Muzycznego, którym był recital Chopinowski w wykonaniu Shizuki Okumury, który miał miejsce w Sali Białej Urzędu Miasta Poznania przy Placu Kolegiackim, czyli we wnętrzach, w których Chopin koncertował w 1828 roku. Bezpłatne wejściówki rozeszły się błyskawicznie. Kolejki ustawiały się także do muzeów, licznych atrakcji, a nawet restauracji. Ważną częścią programu były atrakcje nad rzeką Wartą. Za pół ceny było można popływać motorówką, tratwą lub kajakiem.
Organizatorem akcji "Poznań za pół ceny" od samego początku jest stowarzyszenie Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna. W pierwszej edycji wzięły w niej udział głównie podmioty z branży turystycznej zrzeszone w tej organizacji. To one udowodniły, że wykorzystanie pomysłu wyprzedaży w promocji turystycznej ma sens. Program pierwszej edycji składał się z 36 miejsc i atrakcji, drugiej z 60, by podczas trzeciej, w 2010 roku przekroczyć 100. Podczas ostatni edycji akcji można było skorzystać z około 140-180 ofert.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami