TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2025-05-09 - Polregio przyłącza się do Nocy Muzeów

Polregio dołącza do tegorocznej edycji Nocy Muzeów, uruchamiając specjalne połączenie kolejowe między Krakowem a Warszawą. Dzięki temu pasażerowie będą mogli w jeden weekend zwiedzić muzea w obu miastach. Dodatkową atrakcją będą kursy zabytkowego składu pomiędzy stacjami Warszawa Główna i Warszawa Zachodnia.

reklama


Noc Muzeów w Warszawie, odbywa się ona w sobotę, 17 maja. Wcześniej - bo już 16 maja - nocne zwiedzanie rozpocznie się w Krakowie.

Z myślą o miłośnikach kultury i kolei, którzy chcieliby wziąć udział w wydarzeniach w obu lokalizacjach, Przewoźnik uruchamia specjalny pociąg z Krakowa do Warszawy i z powrotem. Połączenie obsłuży historyczny, żółto-niebieski skład EN71-001 - znany entuzjastom kolei z tras Małopolski.


Bilety na przejazd pociągiem specjalnym można kupić przez aplikację mPOLREGIO, stronę bilety.polregio.pl oraz u obsługi pociągu. Można nabyć je również w kasie Polregio na dworcu Kraków Główny. Cena biletu w jedną stronę wynosi 60 zł. Sprzedaż rusza już od wtorku, 13 maja. Liczba miejsc jest ograniczona, nie warto więc zwlekać z zakupem.

Pociąg wyruszy z Krakowa Głównego w sobotę, 17 maja, o godz. 15:13, zatrzymując się w Miechowie i Kozłowie. Przyjazd do Warszawy Głównej zaplanowano na 18:33 - w sam raz, by ruszyć w kierunku Stacji Muzeum i rozpocząć zwiedzanie. Kurs powrotny do Krakowa zaplanowano na godz. 23:15.

Lociąg EN71-001 będą mogli obejrzeć nie tylko podróżujący nim pasażerowie. Pojazd będzie dostępny dla zwiedzających na stacji Warszawa Główna aż do godz. 23:00. Dodatkowo, co godzinę - między 19:40 a 23:00 - pociąg będzie kursował na trasie Warszawa Zachodnia-Warszawa Główna. Przejazdy na tym odcinku będą bezpłatne - to doskonała okazja, by poznać wnętrze odrestaurowanego pojazdu.

EN71 to czteroczłonowa wersja popularnej serii EN57, którą zaprojektowano z myślą o obsłudze większej liczby pasażerów. Jednostka EN71-001 to jeden z pierwszych egzemplarzy tej serii, wyprodukowany w 1976 roku przez zakłady Pafawag we Wrocławiu - ówczesnego lidera w produkcji elektrycznych zespołów trakcyjnych.

Początkowo pociąg ten kierowany był do obsługi trudniejszych tras w regionach górskich, gdzie wymagana była zwiększona moc trakcyjna. Jednostkę wykorzystywano głównie w rejonie Małopolski i na liniach prowadzących do Zakopanego. Pojazd został gruntownie odnowiony w 2023 r.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2025 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com