TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2024-12-14 - TUI poprawia wyniki finansowe

Grupa TUI ponownie zakończyła rok obrotowy 2024 ze znacznym wzrostem zysków operacyjnych.

reklama


Dzięki silnemu popytowi klientów bazowy EBIT wzrósł o 33 procent rok do roku do 1,3 miliarda euro. Przychody wzrosły o 12 procent rok do roku do 23,2 miliarda euro (rok poprzedni 20,7 miliarda euro). Wszystkie segmenty Grupy, w szczególności Hotele i ośrodki wypoczynkowe oraz Rejsy, przyczyniły się do tych pozytywnych wyników operacyjnych.

Dotrzymaliśmy obietnic. Rok 2024 był dla nas bardzo dobrym rokiem. Nasze skupienie na doskonałości operacyjnej, szybkie wdrożenie zdefiniowanych środków w celu poprawy zysków i transformacji będzie nadal zapewniać znaczny wzrost. TUI jutra jest dobrze pozycjonowane. W roku obrotowym 2024 osiągnęliśmy ważne kamienie milowe: w segmencie Holiday Experiences rozwijamy się dzięki naszej strategii opartej na aktywach. Przyszłościowo zabezpieczamy działalność touroperatora w segmencie Markets + Airline i dynamicznie ją pozycjonujemy. Oczywiście nadal będziemy koncentrować się na pakietach wakacyjnych i dobrej współpracy z biurami podróży. W trudnym otoczeniu rynkowym cały zespół TUI pokazał, że mamy odpowiednią strategię, odpowiedni model biznesowy i odpowiednich ludzi, którzy każdego dnia pracują dla naszych gości z zaangażowaniem, kreatywnością i pasją. Naszym celem pozostaje zwiększenie rentowności, wydajności i siły we wszystkich segmentach z TUI - i zrobienie tego na całym świecie. Jednym z tematów odgrywających ważną rolę we wszystkich naszych działaniach jest zrównoważony rozwój. - powiedział Sebastian Ebel, CEO TUI.

Wspominamy udany rok finansowy 2024, w którym znacznie poprawiliśmy również nasz profil finansowy. Pozytywny przepływ środków pieniężnych spowodował znaczną redukcję zadłużenia netto. Przy wskaźniku dźwigni finansowej wynoszącym 0,8x pozostajemy na dobrej drodze do osiągnięcia naszego średnioterminowego celu znacznie poniżej 1,0x. Oczekujemy również pozytywnego rozwoju sytuacji w nowym roku obrotowym 2025. Nasze prognozy obejmują wzrost przychodów rok do roku o 5-10 procent i wzrost bazowego EBIT o 7-10 procent, co jest szczególnie wspierane przez oczekiwania na lato 2025 r. - dodał Mathias Kiep, dyrektor finansowy TUI Group.

W roku obrotowym 2024 (od 1 października 2023 r. do 30 września 2024 r.) podróże nadal cieszą się dużą popularnością wśród klientów TUI. Miało to pozytywny wpływ na działalność operacyjną. Łącznie 20,3 miliona klientów podróżowało z TUI (rok poprzedni: 19,0 milionów klientów). Bazowy EBIT za cały rok 2024 wzrósł do 1,3 miliarda euro (rok poprzedni: 977 milionów euro). Przychody wzrosły o 12 procent do 23,2 miliarda euro (rok poprzedni: 20,7 miliarda euro).

W Holiday Experiences, który obejmuje Hotels & Resorts, Cruises i TUI Musement, podstawowy EBIT wzrósł o 270 milionów euro rok do roku do 1,1 miliarda euro (rok poprzedni: 822 miliony euro). Hotels & Resorts przewyższyło swoje i tak już silne wyniki operacyjne z poprzedniego roku, osiągając podstawowy EBIT w wysokości 668 milionów euro (rok poprzedni 549 milionów euro). Wyniki te były napędzane przez poprawę wyników operacyjnych w kluczowych markach, w szczególności Riu. Średnie stawki dzienne wzrosły o 7 procent rok do roku do 93 euro.

Sektor Cruises obejmuje spółkę joint venture TUI Cruises z markami Mein Schiff i Hapag-Lloyd Cruises w Niemczech, a także naszą w całości należącą do Grupy spółkę zależną Marella Cruises w Wielkiej Brytanii. Wzrost w tym segmencie jest napędzany inwestycjami w nowe konstrukcje dla TUI Cruises. Wraz z wprowadzeniem Mein Schiff 7 w czerwcu, wielkość floty wzrosła do łącznie 17 statków. W okresie sprawozdawczym podstawowy EBIT wzrósł znacząco do 374 milionów euro (rok poprzedni 236 milionów euro). Obłożenie w naszych trzech markach TUI Cruises, Hapag-Lloyd Cruises i Marella Cruises wyniosło średnio 99 procent (rok poprzedni 94 procent), podczas gdy dostępne dni rejsów pasażerskich wzrosły łącznie o 2 procent do 9,7 miliona (rok poprzedni 9,5 miliona).

TUI Musement, firma zajmująca się wycieczkami i aktywnościami, oferuje doświadczenia (wycieczki, aktywności i bilety), transfery i wycieczki wielodniowe zarówno w popularnych miastach, jak i nadmorskich destynacjach. W okresie sprawozdawczym dział zwiększył swój podstawowy EBIT do 49 milionów euro (rok poprzedni: 36 milionów euro). Sprzedano łącznie 10 milionów wycieczek, tras i zajęć (rok poprzedni: 9,4 miliona). Liczba transferów wzrosła o 8 procent do 30,5 miliona.

W jednostce biznesowej Markets + Airlines, która obejmuje operatorów turystycznych TUI w regionach północnym (Wielka Brytania, Irlandia, Szwecja, Norwegia, Finlandia, Dania), centralnym (Niemcy, Austria, Szwajcaria, Polska) i zachodnim (Holandia, Belgia i Francja), popyt utrzymywał się przez cały rok przy ogólnej wyższej liczbie klientów i wyższych cenach. Ponadto powrót do normalnej polityki zabezpieczającej miał pozytywny wpływ na zyski. W rezultacie podstawowy zysk operacyjny przed opodatkowaniem (EBIT) w tym sektorze poprawił się o 66 mln euro do 304 mln euro (rok poprzedni 238 mln euro).

W regionie północnym z TUI UK&I podstawowy zysk operacyjny przed opodatkowaniem (EBIT) wzrósł ponad dwukrotnie do 165 mln euro (rok poprzedni: 71 mln euro). Region centralny z TUI Deutschland ponownie odnotował pozytywny wynik, z podstawowym zyskiem operacyjnym (EBIT) w wysokości 128 mln euro. W roku poprzednim zyski wyniosły łącznie 88 mln euro. Podstawowy zysk operacyjny (EBIT) w regionie zachodnim wyniósł łącznie 10 mln euro (rok poprzedni 79 mln euro). Na wynik ten wpłynął spadek liczby klientów długodystansowych zarówno w Holandii, jak i Belgii, a także koszty związane z trwającą transformacją działalności, w tym wyższe inwestycje w IT i skutki wyceny.

Transformacja Markets + Airline została znacznie przyspieszona w okresie objętym przeglądem dzięki wprowadzeniu nowej struktury organizacyjnej. Celem jest rozwinięcie jej w rynek turystyczny z naciskiem na wycieczki pakietowe. Klienci TUI będą mogli wybierać z jeszcze szerszego portfolio produktów w przyszłości. Od 1 października działy Commercial i Marketing są zarządzane centralnie. Dział Commercial obejmuje wszystkie globalne działania zakupowe (hotele i loty). Marketing, sprzedaż i planowanie pojemności pozostają regionalnymi obowiązkami. Ponadto wprowadzono dział Expansion Businesses, aby zająć się wzrostem Grupy poza obecnym portfolio.

TUI koncentruje się na doskonaleniu działalności operacyjnej, realizacji i transformacji oraz zobowiązaniu do zapewnienia rentownego wzrostu. Prognozy opierają się na zapewnieniu dalszego zrównoważonego wzrostu w Holiday Experiences i transformacji Markets + Airline i są wspierane przez obecną pozytywną dynamikę handlową. Na tej podstawie Grupa przewiduje wzrost przychodów o 5-10 procent rok do roku. Bazowy EBIT powinien być wyższy o 7-10 procent w porównaniu z rokiem poprzednim.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com