TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2022-02-04 - Co przygotowali organizatorzy Meetings Week Poland 2022?

Jubileuszowa edycja Meetings Week Poland będzie poświęcona odbudowie i wartości branży spotkań oraz jej zrównoważonemu rozwojowi.

reklama


Tegoroczna konferencja w formule hybrydowej odbędzie się w dniach 21 - 22 kwietnia w Muzeum J. Piłsudskiego w Sulejówku.

Sektor przemysłu spotkań zmienił się diametralnie, a pandemia i jej konsekwencje spowodowały gwałtowną ewolucję. Podczas dziesiątej edycji Meetings Week Poland zaproszeni przez organizatorów eksperci i praktycy reprezentujący wszystkie sektory rynku zastanowią się, które z tych zmian są przejściowe, a które z nami pozostaną na stałe, ile czasu zajmie powrót do realizacji w takim wymiarze, jak przed pandemią.
Dziesięć edycji spotkań Meetings Week Poland to ogromny bagaż doświadczeń, ale nowa dekada to era transformacji. Spotkajmy się na Meetings Week Poland 2022 w Muzeum J. Piłsudskiego w Sulejówku lub wirtualnie i wspólnie stwórzmy rynek na nowo, który z powodzeniem konkurować będzie w globalnym świecie - zaprasza Anna Jędrocha, koordynator MWP 2022 z ramienia Stowarzyszenia Konferencje & Kongresy w Polsce.

Meetings Week Poland organizowany jest tradycyjnie przez Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce, MPI Poland Chapter, Stowarzyszenie Branży Eventowej, Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel, SITE Poland, Polską Organizację Turystyczną Poland Convention Bureau, Szkołę Główną Turystyki i Hotelarstwa Vistula, The Warsaw Voice oraz MeetingPlanner.pl. W tym roku do grona organizatorów MWP dołączają Polska Izba Przemysłu Targowego - po raz drugi - oraz Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń TUgether - po raz pierwszy. W programie pierwszego dnia konferencji (21 kwietnia) znajdą się sesje przygotowane przez stowarzyszenia branżowe, Szkołę Główną Turystyki i Hotelarstwa Vistula i The Warsaw Voice. Drugiego dnia (22 kwietnia) odbędzie się spotkanie "Future for MICE" organizowane przez federację TUgether. Finałem jubileuszowej edycji Meetings Week Poland będzie dziesiąta gala konkursu MP Power Awards , organizowanego przez MeetingPlanner.pl, której termin będzie podany wkrótce.

Poland Meeting Destination: Hybrydowe dziś i jutro, czyli gra o rozwój

Meetings Week Poland tradycyjnie otworzy spotkanie Poland Meetings Destitantion, które w tym roku będzie poświęcone konsekwencjom wirtualizacji i digitalizacji wydarzeń, zarówno tym negatywnym, jak i pozytywnym. Czy te korzystne skutki nie otwierają nowych perspektyw dla dotąd mniejszych graczy i mniej popularnych destynacji? Jak optymalnie wykorzystać pojawiające się szanse? Jakie atuty w tej grze mają podmioty, regiony i miasta w Polsce? Co powinny robić, aby wykorzystać korzystny moment, nie przespać okazji na przeskok na inny, dużo wyższy poziom gry? Czy zaczynamy nowy rozdział w rozwoju naszej branży? W sesji udział wezmą eksperci rynku spotkań, przedstawiciele lokalnych organizacji oraz decydenci.

SBE: Eko w eventach. Szansa czy konieczność zmiany procesów organizacji wydarzeń?

Siła przemysłu wydarzeń została zauważona podczas Szczytu COP26 w Glasgow. Od listopada 2021 roku branża eventowa została wpisana w strategię globalnych zmian na rzecz ochrony środowiska. Eko eventy to zdecydowanie przyszłość branży. Jest to również kierunek, w którym każde świadome przedsiębiorstwo powinno zmierzać. Jeśli dziś firmy same nie zadbają o ochronę środowiska poprzez zastosowanie proekologicznych rozwiązań zarówno wewnątrz swoich organizacji, jak i podczas eventów, świat i globalne zmiany wymuszą to na nich prędzej czy później.

Stowarzyszenie Branży Eventowej, zdecydowało się wprowadzić koncepcję "zielonych eventów" i co za tym idzie "eko certyfikatów" wydarzeń, usług oraz produktów. Podczas debaty w ramach Meetings Week Poland jej uczestnicy zastanowią się nad procesem wdrażania idei zielonych wydarzeń. Ustalą, czy nasza branża jest świadomą grupą odbiorców i przedsiębiorców oraz w jakim stopniu i tempie jest w stanie wprowadzić zmiany do sposobu myślenia oraz działania w eko-systemie.

SITE Polska: zrównoważony rozwój i CSR, odpowiedzialne działania agencji incentive

Zrównoważony rozwój i odpowiedzialne podróżowanie to obecnie jeden z najczęściej spotykanych i omawianych trendów w turystyce. Każda liczÄ…ca siÄ™ na Å›wiecie sieć hotelowa, linia lotnicza i organizacja turystyczna ma już opracowany program zrównoważonego rozwoju - program ESG (environmental, social, governance). Również agencje organizujÄ…ce wyjazdy krok po kroku wprowadzajÄ… zmiany w swoich wewnÄ™trznych procesach organizacyjnych i w ofercie, aby odpowiedzieć na aktualne potrzeby w tym zakresie. Podczas sesji MWP Site Polska bÄ™dzie rozmawiać o tym, jak ważne jest myÅ›lenie i dziaÅ‚anie w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Zostanie także zaprezentowany punkt widzenia klientów - czy CSR to potrzeba biznesowa, czy przy wyborze agencji kierujÄ… siÄ™ wskaźnikami z tego obszaru, czy wymagajÄ… potwierdzonych dziaÅ‚aÅ„ oraz czy CSR może być decydujÄ…cym wskazaniem do wyboru dostawcy? Eksperci opowiedzÄ… o programach do mierzenia Å›ladu wÄ™glowego, raportach i pomysÅ‚ach na offset Å›ladu wÄ™glowego. Stowarzyszenie zaprezentuje inicjatywy, jakie podejmuje wspólnie z Site Global, aby budować Å›wiadomość agencji i turystów w dziedzinie zrównoważonego rozwoju.  

SOIT: Jak walczyć z szarą strefą w turystyce biznesowej?

Podczas panelu członkowie SOIT wraz z ekspertami i przedstawicielami innych organizacji branżowych będą rozmawiać o tym, z jakimi nielegalnymi działaniami firm mamy do czynienia na rynku turystycznym i w przemyśle spotkań. To temat, zdaniem SOIT, szczególnie ważny w obliczu odbudowy branży po pandemii, zarówno od strony popytu, jak i zasobów firm. Aby skutecznie zwalczać szarą strefę konieczne jest zaangażowanie i współdziałanie zarówno sił branżowych, społecznych, jak i administracji publicznej. Niezbędne są też szerokie działania informacyjne do rynku dotyczące sankcji. Zaproszeni eksperci przedstawią propozycje rozwiązań, które mogą stanowić impuls do budowy efektywnego mechanizmu monitorowania i eliminowania nielegalnych biznesów w naszej branży.

SKKP: Kobiety o trendach, sukcesach i wellbeingu w organizacji

Turystyka, w tym turystyka biznesowa jest uznawana za główny filar wzrostu gospodarczego w wielu krajach. DziÄ™ki zasiÄ™gowi sektora ma on moc napÄ™dzania ożywienia gospodarczego i przywracania spoÅ‚ecznoÅ›ci miÄ™dzynarodowej na wÅ‚aÅ›ciwe tory. Sektor przemysÅ‚u spotkaÅ„ jest inkluzywny, zatrudnia głównie kobiety i mÅ‚odzież, rekrutuje pracowników z różnych kontynentów, różnych kultur, posÅ‚ugujÄ…cych siÄ™ różnymi jÄ™zykami. Pandemia Covid-19 w sposób szczególny dotknęła wszystkich pracowników branży spotkaÅ„, ale kobiety odczuÅ‚y jej wpÅ‚yw najbardziej. Pierwsze doÅ›wiadczyÅ‚y redukcji zatrudnienia i obniżenia wynagrodzeÅ„ (i tak już niższych niż mężczyzn), znosiÅ‚y uciążliwoÅ›ci pracy zdalnej, przejęły caÅ‚kowicie odpowiedzialność za edukacjÄ™ swoich dzieci czy opiekÄ™ nad starszymi czÅ‚onkami swoich rodzin. Dlatego, jak podkreÅ›la SKKP, odbudowa przemysÅ‚u spotkaÅ„ po pandemii w głównej mierze zależy od dobrostanu kobiet - zapewnienia poczucia bezpieczeÅ„stwa i wzajemnego zaufania, zrównoważenia życia zawodowego i prywatnego. Zaproszone do udziaÅ‚u w sesji ekspertki bÄ™dÄ… dyskutować o roli kobiet w organizacji, kulturze pracy, trendzie wellbeing oraz o tym, jak wspierać siÄ™ w hybrydowej spoÅ‚ecznoÅ›ci. 

PIPT: Targi jako narzędzie marketingu bezpośredniego i relacyjnego w nowej rzeczywistości

Sesja będzie poświęcona transformacji targów oraz wynikającemu z niej nowemu spojrzeniu na korzyści z udziału w targach dla klientów. Branża targowa, dostosowując się do otaczającej rzeczywistości, oferuje zarówno wystawcom, jak i zwiedzającym nowe rozwiązania, narzędzia, eventy. Dzisiejsze targi, jak zaznacza PIPT, różnią się diametralnie od imprez targowych sprzed trzech - pięciu lat. Nie tylko pojawiły się najnowsze rozwiązania technologiczne dające nowe możliwości i będące często atrakcją targów samą w sobie, ale zmienia się również formuła samych wydarzeń. Na pierwszy plan wysuwają się treści, sposoby komunikacji oraz doświadczenia, jakie targi mogą zaoferować uczestnikom.

MPI Poland: Hyde Park - narzędziownia MICE. Od psychologii po technologię

Na tegoroczną edycję MWP stowarzyszenie MPI Poland Chapter przygotowało premierowo zapowiedź nowego projektu edukacyjnego pod nazwą Hyde Park. Jest to projekt, w którym praktycy branży oraz eksperci z różnych dziedzin biznesu, w krótkich formach warsztatowych dzielą się wiedzą i narzędziami, jakie ich zdaniem mogą pomóc w efektywnych działaniach w branży MICE.

Mini-warsztaty odpowiedzą na trzy pytania: co to za narzędzie, jak je zastosować i dlaczego warto to zrobić? Kompetencje, jakie współczesny lider MICE powinien ciągle rozwijać, to paleta wiedzy i umiejętności od psychologii po technologię. Dlatego, jak podkreśla MPI Poland, pierwsze spotkanie narzędziowego Hyde Parku będzie próbką zestawu różnych kolorów z barwnej palety kompetencyjnej lidera MICE.

PCB: Nie ma teraźniejszości bez przeszłości, nie ma przyszłości bez pamięci - 20 lat Poland Convention Bureau POT

W roku 2022 Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej świętuje 20-lecie swojej działalności. Panel jubileuszowy podczas MWP poświęcony roli biur marketingu miejsc wczoraj, dziś i jutro, będzie pretekstem do pokazania transformacji, jaką przeszły DMO w Polsce. Przypomniane zostaną projekty i historia Poland Convention Bureau POT, w tym budowa narzędzi promocji i profesjonalizacji polskiej branży spotkań. Uczestnicy panelu porozmawiają o współpracy, trendach oraz poszukają najlepszych przykładów oddziaływania na konkurencyjność miast i państw w świecie VUCA.
 
IMEX-MPI-MCI Future Leaders Forum: zaproszenie młodych liderów

Częścią Meetings Week Poland jest międzynarodowa konferencja studencka wspierana merytorycznie przez MPI Poland. Spotkanie pomaga studentom poznać w praktyce świat branży spotkań oraz nawiązać kontakty z jej przedstawicielami. Program konferencji oparty jest na warsztatach prowadzonych przez profesjonalistów z dziedziny turystyki biznesowej z całego świata.

RPSiW: Future for MICE, nowe otwarcie - nowe szanse

Future for MICE będzie spotkaniem podsumowującym problemy i trendy w tzw. new normal w szerokim ujęciu całego przemysłu spotkań i wydarzeń jako złożonego systemu naczyń powiązanych, zasilających od trzech dekad polską gospodarkę na poziomie 1,5-2 proc. PKB. Szerokie ujęcie sektorowe wątków poszczególnych paneli tematycznych zapewnią przedstawiciele piętnastu organizacji branżowych, które w grudniu 2021 r., po ponad 20 miesiącach walki z efektami pandemii, przekształciły swoją działalność w formułę federacji, działając pod wspólnym szyldem Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń TUgether. Analizę aktualnej kondycji tej gałęzi gospodarki dopełnią głosy zaproszonych na wydarzenie decydentów ze strony administracji rządowej, instytucji państwowych oraz organizacji pracodawców. Podczas sesji omówione zostaną perspektywy i kierunki rozwoju branży w kontekście powrotu do aktywności sprzed Covid-19, priorytety, o które systemowo nasze branże muszą zawalczyć w krótkiej i długiej perspektywie odbudowy. W programie znajdą się takie zagadnienia jak: badania przemysłu spotkań i wydarzeń w Polsce - czy warto znać jego wartość, wpływ przemysłu spotkań na pozostałe gałęzie gospodarki, top 10 wyzwań na czas odbudowy oraz współpraca pomiędzy organizatorami spotkań i dostawcami usług branż powiązanych.

Podobnie jak w roku poprzednim, zapraszamy do współtworzenia programu MWP. Każdy, kto chciałaby przedstawić swój pomysł, wygłosić opinię czy punkt widzenia na dany temat, może dołączyć do grona mówców w formule Open Pitch - podsumowuje Anna Jędrocha.

Uczestnictwo w Meetings Week Poland jest bezpłatne. Wymagana jest rejestracja: www.meetingsweek.pl



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com