TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
2019-05-09 - Polski przewoźnik w dwudziestce najlepszych linii lotniczych na świecie
Opublikowane zostały wyniki już ósmej edycji rankingu AirHelp Score, który powstał na podstawie danych zebranych od 1 stycznia do 31 grudnia 2018 r. W zestawieniu znalazło się 72 przewoźników.
reklama
Podobnie jak w ubiegłych latach, ranking został przygotowany w oparciu o trzy kryteria o jednakowej wadze: punktualność, jakość obsługi oraz rozpatrywanie reklamacji. Informacje pochodzą z analiz danych z wielu źródeł oraz z ankiet przeprowadzonych pośród ponad 40 tys. pasażerów z ponad 40 krajów.
Ponownie swoją pozycję umocnił LOT, który w tym roku zamyka pierwszą dwudziestkę rankingu (w 2018 - 29. miejsce, a w 2017 - 43. miejsce) i wyprzedził tym samym linie Wizz Air o dwie pozycje. W porównaniu z zeszłym rokiem węgierski przewoźnik odnotował spadek o 9 miejsc przede wszystkim ze względu na niższy wynik dotyczący punktualności oraz procesu rozpatrywania wniosków o odszkodowanie.
Druga popularna w Polsce tania linia lotnicza Ryanair nadal pozostaje w tyle rankingu i zajmuje w tym roku 68. pozycję (w 2018 - 67.). Zeszłoroczne wakacje i liczne strajki pracowników doprowadziły do znaczącego spadku, jeżeli chodzi o punktualność tego przewoźnika.
Nowa czołówka linii lotniczych na świecie
Tak jak w ubiegłym roku ranking AirHelp Score otwierają linie Qatar Airways z wynikiem końcowym 8,2. Natomiast duże przetasowania nastąpiły na kolejnych pozycjach. W tegorocznej edycji zestawienia 2. miejsce zajął amerykański przewoźnik American Airlines (awans z 23. lokaty), a 3. - meksykańskie linie Aeromexico (awans z 26. lokaty), które w tym roku otrzymały więcej punktów za punktualność oraz dbałość o obsługę.
Dużym zaskoczeniem jest Lufthansa, która po zeszłorocznym awansie na 2. miejsce spadła w tym roku na 24. pozycję (w 2017 - 28. miejsce). Przewoźnik częściej był niepunktualny oraz obniżył się w procesie rozpatrywania roszczeń pasażerskich.
Tegoroczna edycja AirHelp Score dowodzi, że linie lotnicze z wyższym wynikiem dotyczącym satysfakcji pasażerów zapewniają im coś więcej niż tylko punktualność. Należy pamiętać, że przewoźnicy mają do czynienia z nowym typem podróżnika: wykształconym, coraz bardziej świadomym swoich potrzeb i praw oraz zdolnym do wyboru spośród oferty linii lotniczych. Oznacza to, że nawet te linie, które nie są w stanie zapewnić punktualności na wysokim poziomie, mają szansę utrzymać pasażerów przywiązanych do swojej marki zapewniając im dobrej jakości obsługę po zakłóconym locie. Nasze badanie pokazuje, że linie lotnicze, które stawiają pasażerów na pierwszym miejscu i ponoszą odpowiedzialność na każdym etapie procesu rozpatrywania roszczeń o odszkodowanie, zdobywają zaufanie klientów na tak konkurencyjnym rynku lotniczym - podsumowuje Henrik Zillmer, CEO i współzałożyciel AirHelp.
AirHelp Score 2019 - 10 najlepszych linii lotniczych na świecie:
Wróć do strony głównej
Pełna wersja
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami