TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2025-06-25 - Biura podróży ważnym kanałem sprzedaży polis

Polacy dbają o swoje bezpieczeństwo na wakacjach i coraz bardziej świadomie podchodzą do wyboru ochrony ubezpieczeniowej podczas wyjazdów zagranicznych. Do wykupienia polisy, na którą decyduje się już 79% podróżnych, mobilizuje nas ryzyko wysokich kosztów leczenia za granicą oraz perspektywa dłuższego wyjazdu zagranicznego - wynika z badania ARC Rynek i Opinia, zrealizowanego przy współpracy z Europa Ubezpieczenia, którego celem było sprawdzenie jak polscy turyści podchodzą do ochrony ubezpieczeniowej na wakacjach.

reklama


Koniec czerwca to symboliczny początek sezonu wakacyjnego w Polsce. Z tej okazji Europa Ubezpieczenia - jeden z liderów rynku ubezpieczeń turystycznych - sprawdziła, jak Polacy podchodzą do kwestii bezpieczeństwa za granicą i zakupu ubezpieczeń turystycznych.

Ubezpieczenia podróżne stały się ważnym elementem planowania wyjazdu dla znacznej części zainteresowanych wyjazdami turystycznymi Polaków. Na zakup polisy przed wyjazdem decyduje się aż 79%. W tej grupie 33% osób kupuje ją na każdy wyjazd, a 46% uzależnia zakup od długości wyjazdu lub destynacji. Jedynie 11% ankietowanych kupuje polisę tylko w sytuacji, kiedy jest w pakiecie wyjazdu turystycznego, a 10% w ogóle rezygnuje z tego typu ochrony.

W kontekście pandemii, czy zmieniających się uwarunkowań klimatycznych klienci na pewno stali się bardziej świadomi potencjalnych problemów, które mogą pojawić się w trakcie podróży. Co za tym idzie coraz więcej osób decyduje się na ubezpieczenia turystyczne. komentuje Katarzyna Szepczyńska, Dyrektor Departamentu Sprzedaży Ubezpieczeń Turystycznych Europa Ubezpieczenia.

Na zakup polisy decydujemy się, oczekując, że zapewni nam ona pokrycie ewentualnych kosztów leczenia (76%). To najważniejszy element ochrony dla zdecydowanej większości badanych. Porównywalna grupa (75%) oczekuje, że ubezpieczenie zapewni ochronę w przypadku wypadków i urazów podczas podróży. Nie są to jednak jedyne kryteria. Prawie połowa respondentów (45%) podkreśla znaczenie ochrony mienia w podróży - zgubienie lub uszkodzenie bagażu to ryzyko, które chcą zminimalizować. Wielu klientów ceni też możliwość odzyskania kosztów, gdy podróż nie może się odbyć lub będą musieli ją przerwać i wcześniej wrócić do kraju (39%). W mniejszym stopniu oczekujemy od ubezpieczenia ochrony w przypadku szkód wyrządzonych osobom trzecim za granicą. To element, na który zwraca uwagę tylko co trzeci badany.

Choć świadomość ubezpieczeniowa rośnie warto pamiętać, by kupując polisę nie kierować się jedynie ceną polisy. W przypadku konieczności hospitalizacji czy operacji podczas wyjazdu zagranicznego lub konieczności transportu medycznego do kraju z kwoty, które trzeba przeznaczyć na ten cel nierzadko sięgają 300-400 tys. zł. Zbyt niski limit na koszty leczenia może skutkować koniecznością poniesienia części wydatków z własnej kieszeni. Dlatego przy zakupie polisy warto sprawdzić wysokość sumy ubezpieczenia i dostosować ją do miejsca podróży i sposobu spędzania przez nas czasu. Przy krótkoterminowym ubezpieczeniu podróżne wybór szerszej ochrony to koszt kilkudziesięciu złotych i nie warto narażać się na dodatkowy stres w sytuacji, gdy podczas podróży zaskoczą nas nieprzewidziane okoliczności. komentuje Katarzyna Szepczyńska, Katarzyna Szepczyńska, Dyrektor Departamentu Sprzedaży Ubezpieczeń Turystycznych Europa Ubezpieczenia.

Polisę podróżną kupujemy zarówno online, jak i stacjonarnie. Punkty sprzedaży stacjonarnej, np. biura podróży, odwiedza w tym celu 47% badanych. Z kolei 45% kupuje polisę on-line, w tym również przez porównywarki ubezpieczeń takie jak np. rankomat.pl. 6% badanych korzysta ubezpieczeń oferowanych razem z innymi produktami np. kartą kredytową, czy usługami telekomunikacyjnym (tzw. ubezpieczeni wbudowane). 2% nie potrafiło określić, w jaki sposób zazwyczaj dokonuje zakupu polisy podróżnej.

Choć ubezpieczenia turystyczne można kupić w bardzo wielu miejscach takich jak aplikacje mobilne, czy nawet sklepy spożywcze - wiodącą rolę w ich sprzedaży w dalszym ciągu pełnią doradcy. Agenci, pośrednicy turystyczni, czy touroperatorzy pełnią istotną rolę w edukowaniu turystów tak, by ochrona, którą wykupują faktycznie odpowiadała ich potrzebom. Z drugiej strony obserwujemy widoczny trend dostosowywania się ubezpieczycieli do potrzeb młodszych turystów, którzy oczekują pełnej obsługi przez internet. dodaje Katarzyna Szepczyńska.

Badanie ARC Rynek i Opinia zrealizowano w maju br. metodą wspomaganego wywiadu komputerowego - CAWI. Zapytano w nim ponad 600 osób podróżujących turystycznie za granicę osób o podejście do ubezpieczeń podróżnych.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2025 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com