TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2020-01-09 - Ilu pasażerów przewiózł FlixBus?

Ilu pasażerów przewiózł FlixBus w 2019 roku? Spółka udostępniła swoje dane przewozowe.

reklama


W 2019 roku spółka FlixMobility przewiozła łącznie 62 miliony pasażerów, notując 37% wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym. W tym samym czasie w Polsce FlixBusem podróżowało 4,7 miliona pasażerów, czyli o 700000 więcej niż w 2018.

Do wzrostu liczby pasażerów FlixBusa w skali globalnej przyczynił się m.in. dynamiczny rozwój na istniejących rynkach, a także ekspansja globalna, zwłaszcza start w pierwszym azjatyckim kraju - Turcji - poprzez przejęcie tamtejszego lidera przewozów autobusowych, firmy Kamil Koc. W USA, gdzie firma działa od 2018, FlixBus rozpoczął działalność w stanach takich jak Floryda, Nowy Jork, Oregon, Teksas i Waszyngton.

W 2020 roku spółka zapowiada rozpoczęcie operacji w Ameryce Południowej i Indiach. Przedsięwzięcia te zostaną sfinansowane z nowego kapitału, który został pozyskany latem 2019 r., gdy spółka FlixMobility zakończyła rundę finansowania serii F. Firma zapowiada także działania proekologiczne związane z realizacją tzw. climate action plan, który zakłada neutralność klimatyczną do 2030 roku. Wśród planowanych inicjatyw znajduje się m.in. kontynuacja testów autobusów elektrycznych oraz prace nad stworzeniem pierwszych dalekobieżnych autobusów zasilanych wodorowymi ogniwami paliwowymi. W ramach kontynuacji tworzenia platformy mobilności, FlixMobility zamierza również rozwijać dotychczasowe usługi, m.in. wprowadzając w kolejnych krajach usługę carpoolingu pod marką FlixCar, po starcie we Francji w grudniu 2019 roku, oraz usługę kolejową FlixTrain.

FlixBus w 2019 roku uruchomił w Polsce blisko 40 nowych linii, dzięki czemu do siatki połączeń dołączyło ponad 110 miejscowości, w tym aż 60 w Polsce. Łącznie w ciągu dwóch lat działalności na rynku polskim stworzyliśmy siatkę liczącą 250 kierunków podróży - wyjaśnia Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBusa w Polsce i na Ukrainie. Dynamiczny rozwój siatki połączeń, w tym również zwiększenie częstotliwości na najbardziej popularnych trasach, zaowocowało wzrostem liczby pasażerów o ponad 700000 - z 4 milionów w 2018 do 4,7 miliona w 2019 roku.

W 2020 roku polski oddział zapowiada przede wszystkim zwiększenie oferty o 50% poprzez rozwijanie zupełnie nowych tras, a także zwiększanie częstotliwości połączeń na głównych relacjach, zapewniając jeszcze lepsze skomunikowanie w centrach przesiadkowych w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, a także Poznaniu i Gdańsku. Ważnym wydarzeniem w rozwoju firmy będzie także włączenie do oferty połączeń do krajów bałtyckich (Litwa, Łotwa i Estonia) i rozwój połączeń na Ukrainę. Niewykluczone, że Polska będzie również kolejnym krajem, w którym wystartują testy dalekobieżnych autobusów elektrycznych.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com